Wikia

Aanvalkaarten verschijnen in Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts Re:Chain of Memories als een type speelkaarten die Sora en Riku hun wapen laat gebruiken. Ze kunnen herkend worden aan hun rode rand. Zestien Aanvalkaarten beelden de Sleutelzwaarden en het zwaard af die Sora en Riku in Kingdom Hearts gebruikten. De enige Sleutelzwaarden die ontbreken zijn de Jungle Koning, die verwijderd was omdat de Edgar Rice Burroughs estate Disney verbood om Tarzan opnieuw te gebruiken, en het Sleutelzwaard van Harten van Mensen, die weggelaten was vanwege verhaal problemen. De originele set Aanvalkaarten bevat twee Sleutelzwaarden die geïntroduceerd werden in Kingdom Hearts Final Mix: Diamantstof en Enkel-Gevleugelde Engel. Kingdom Hearts Re:Chain of Memories introduceert zes extra Aanvalkaarten die gebaseerd zijn op Sleutelzwaarden die Sora krijgt in Kingdom Hearts II, die verkregen kunnen worden na het uitspelen van het spel. Elke Aanvalkaart kan alleen gebruikt worden om normale aanvallen uit te voeren, maar ze kunnen ook worden gecombineerd met andere Aanvalkaarten of Magie, Summon, Voorwerp en Vriend Kaarten om verschillende aanvallen en spreuken uit te voeren die anders niet beschikbaar zijn. Vele van deze combinaties zijn variaties van de speciale aanvallen uit Kingdom Hearts, zoals Strike Raid of Ragnarok.

Aanvalkaarten zijn beshcikbaar in zowel Sora's Verhaal als Reverse/Rebirth, maar worden alleen gebruikt door Sora en Riku, met uitzondering van het gevecht met Zexion waarin hij Riku's kaarten kan stelen. Sora kan ook een speciale versie van de Koninkrijkssleutel gebruiken tijdens de Bumble-Rumble mini-game, en Riku kan een neppe versie van de Zieleneter gebruiken tijdens het gevecht met Zexion.

Lijst van AanvalkaartenEdit

Sora's taleEdit

Kaart Naam Locatie Beschrijving
Kingdom Key (card).pngKoninkrijkssleutelBeschikbaar vanaf het begin.Niet erg krachtig, maar erg betrouwbaar en gemakkelijk te hanteren.
Lady Luck (card).pngVrouwe FortunaWonderlandEen gebalanceerd wapen dat makkelijk te hanteren is.
Olympia (card).pngOlympiaOlympus ColiseumKrachtig met een snel herstel na kaart breuken.
Three Wishes (card).pngDrie WensenAgrabahRedelijk sterk met een snelle zwaai.
Wishing Star (card).pngWenssterMonstroNiet heel sterk, maar heel makkelijk te hanteren.
Pumpkinhead (card).pngPompoenhoofdHalloween TownGemakkelijk te hanteren met een snel herstel na kaart breuken.
Crabclaw (card).pngKrabbenklauwAtlanticaGemakkelijk te hanteren met een indrukwekkende hersteltijd na kaart breuken.
Fairy Harp (card).pngFeeënharpNeverlandGemakkelijk te hanteren met een formidabele zwaai snelheid.
Divine Rose (card).pngGoddelijke RoosHollow BastionBeschikt over een krachtige slag en snelle zwaai.
Spellbinder (card).pngSpreukbinderVind Uil.[KHCoM]
Kist op Teigetje's Speelplaats.[Re:CoM]
Een speciale Aanval Kaart met bliksem-gebaseerde aanvallen.
Metal Chocobo (card).pngMetalen Chocobo1e Olympus Coliseum BeloningEen speciale Aanval Kaart die door fysieke verdedigingen heen kan breken. Een beetje lastig om te hanteren.
Lionheart (card).pngLeeuwenhart1e Traverse Town BeloningEen speciale Aanval Kaart met vuur-gebaseerde aanvallen.
Oathkeeper (card).pngEedhouderPraat met Naminé na het verslaan van de Duisterkant.Een evenwichtig wapen met een heel sterke stoot.
Oblivion (card).pngVergetelheidPraat met Naminé na het verslaan van Larxene. Een speciale aanval kaart die door fysieke verdedigingen kan breken. Eerste-klas kracht.
Ultima Weapon (card).pngUltieme WapenCastle Oblivion Buit[1]De sterkste Aanval Kaart die te vinden is.
Diamond Dust (card).pngDiamantstof11e-13e verdieping Buit[2]Een speciale Aanval Kaart met IJs-gebaseerde aanvallen. Krachtig en het gemakkelijkst te hanteren.
One-Winged Angel (card).pngEnkel-Gevleugelde Engel11e-13e verdieping Buit[2]Een speciale Aanval Kaart met Vuur-gebaseerde aanvallen. Buitengewoon combo einde.
Star Seeker (card).pngSterrenzoeker

[Re:CoM]||2e Castle Oblivion Beloning[3]||Een Aanval Kaart met een krachtig combo einde en de kortste herstel tijd van kaartbreuken.

Monochrome (card).pngMonochroom

[Re:CoM]||2e Olympus Coliseum Beloning[3]||Een speciale Aanval Kaart die door fysieke verdedigingen heen kan breken. Heeft tijd nodig om te herstellen van kaart breuken.

Follow the Wind (card).pngVolg de Wind

[Re:CoM]||2e Neverland Beloning[3]||Een evenwichtig wapen met een krachtige stoot en een korte herstel tijd van kaart breuken.

Hidden Dragon (card).pngVerborgen Draak

[Re:CoM]||Traverse Town Buit[3]||Een Aanval Kaart met zwakke slagen maar krachtige combo eindes.

Photon Debugger (card).pngFoton Debugger

[Re:CoM]||2e Destiny Islands Beloning[3]||Een speciale Aanval Kaart met bliksem-gebaseerde aanvallen.

Bond of Flame (card).pngBand van Vuur

[Re:CoM]||2e Halloween Town Beloning[3]||Een speciale aaanval kaart met vuur-gebaseerde aanvallen. Deelt uitzonderlijk sterke slagen uit.

Keyblade (card).pngSleutelzwaard

[Re:CoM]||Bumble-Rumble||Geen beschrijving beschikbaar.

Reverse/RebirthEdit

Kaart Naam Locatie Beschrijving
Soul Eater (card).pngZieleneterBeschikbaar vanaf het begin.Reageert op duistere kracht. Riku's kracht is hoger wanneer hij duisternis gebruikt in een gevecht.
Dummy Card (card).pngNep Kaart

[Re:CoM]||Laat Zexion vallen tijdens gevecht.||Een neppe Zieleneter die Zexion laat vallen en Riku verdoven als hij ze gerbuikt.

Baas-AanvalkaartenEdit

Kaart Naam Techniek Beschrijving
Cloud - A1 (card).pngCloudVerticale Zwaai
(Vertical Swing?)
Cloud zwaait zijn zwaard omhoog en brengt matige schade toe aan Sora.
Climhazzard???
Cloud - A2 (card).pngCloudSonische Raas
(Sonic Rave?)
???
Climhazzard???
Hades - A (card).pngHadesVuurklauw
(Flame Claw?)
Hades wordt woedend en krauwt de speler met vlammende handen.
Captain Hook - A1 (card).pngKapitein HaakX Zwaai
(X Swing?)
???
Captain Hook - A2 (card).pngKapitein HaakVoortdurende Afschuddingen
(Continuous Shake-offs?)
???
Captain Hook - A3 (card).pngKapitein HaakWillekeurige Stoot
(Random Thrust?)
???
Rennende Stoot
(Rushing Thrust?)
???
Vexen - A (card).pngVexenSchild Klap
(Shield Blow?)
Vexen slaat naar de speler met zijn schild, waarbij een stekel van ijs uit de grond komt aan het eind van de combo.
Lexaeus - A1 (card).pngLexaeusCombo Aanval
(Combo Attack?)
Lexaeus slaat Riku twee keer, waarbij de tweede slag hem verdooft.
Lexaeus - A2 (card).pngLexaeusTomahawk Schot
(Tomahawk Shot?)
Lexaeus gooit de tomahawk omhoog, waarna hij naar Riku stuitert en schade aanricht.
Dummy Card (card).png
Zexion - A (card).png
ZexionNep Kaart
(Dummy Card?)
Een donkere vlam komt uit de grond, brengt schade toe en verdooft Riku. Dit wordt uitgevoerd met de kaarten die gestolen zijn uit Riku's deck.
Soul Eater (card).pngZieleneterDuistere Wraak
(Dark Revenge?)
Elk van de overlevende klonen van Zexion rent naar Riku toe en slaat hem met zijn gekopieerde Zieleneter. De ware Zexion voert dan een neerwaartse slag uit.
Axel - A1 (card).pngAxelVoortdurende Aanvallen
(Continuous Attacks?)
Axel slaaat Sora met twee chakrams twee keer - vijf keer als hij weinig HP heeft - met een hoge snelheid.
Axel - A2 (card).pngAxelGooi & Vang
(Throw & Catch?)
Axel gooit een chakram naar Sora, gevolgd met een teleportatie om die chakram te vangen.
Marluxia - A1 (card).pngMarluxiaHalvemaan Schokgolf
(Crescent Shockwave?)
Marluxia slaat met zijn zeis, wat een halvemaanvormige schokgolf uitzend die Sora schade toe kan brengen.
Marluxia - A2 (card).pngMarluxiaFantoom Sabel
(Phantom Saber?)
Een slag die lijkt op Zantetsuken die veel schade aanricht.
Larxene - A1 (card).pngLarxeneVoortdurende Aanvallen
(Continuous Attacks?)
???
Boze Raas
(Angry Rush?)
Larxene slaat Sora twee keer. Wanneer ze weinig HP heeft, slaat ze voer keer, gevolgd door een blikseminslag.
Larxene - A2 (card).pngLarxeneMes Gooi
(Knife Throw?)
Larxene gooit haar messen naar Sora.
Riku Replica - A1 (card).pngRiku ReplicaVerticale Zwaai
(Vertical Swing?)
De Riku Replica voert een sprong aanval uit, wat drie golven van energie afschiet.
Riku Replica - A2 (card).pngRiku ReplicaVoortdurende Slagen
(Continuous Swings?)
De Riku Replica voert een snelle slag uit, gevolgd door een stoot.

Final Battles: The Riku Replica hurls the Soul Eater at the player in a Strike Raid-like fashion, followed by a close-range slash.

Riku Replica - A3 (card).pngRiku ReplicaAfschudding
(Shake-off?)
De Replica voert een draai aanval uit.
Riku Replica - A4 (card).pngRiku ReplicaN/ADeze kaart wordt allen gebruikt in Sleights.
Ansem - A (card).pngAnsemDuistere Slag
(Dark Blow?)
???

Noten en ReferentiesEdit

  1. Dit is alleen beschikbaar als er een compleet Reverse/Rebirth bestand is.
  2. 2,0 2,1 Dit is alleen beschikbaar na het verslaan van Marluxia.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 In de Engelse versie is dit alleen beschikbaar als er een compleet Reverse/Rebirth bestand is. In de Japanse versie is dit ook beschikbaar als er een compleet Kingdom Hearts II Final Mix bestand is.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki