Wikia

Anastasia

Anastasia KHBBS

Engels Anastasia Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Ayumi Kida
(En:) Tress MacNeille
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Anastasia (アナスタシア Anasutashia?, Anastasia) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Ze is een schurk en verschijnt in haar thuiswereld Kasteel van Dromen. Ze is een van Assepoesters gemene stiefzusters en zal alles doen om Assepoesters leven ellendig te maken en met de knappe Droomprins te trouwen.

VerhaalEdit

VentusEdit

Wanneer er een bal wordt gehouden in het Kasteel van Dromen worden alle ongetrouwde vrouwen uitgenodigd om een bruid te vinden voor de prins. Anastasia, samen met Drizella en Mevrouw Tremaine, proberen te voorkomen dat Assepoester naar het bal gaat door haar oneindig veel klusjes te geven waardoor ze geen geschikte jurk kan vinden.

Als Ventus en Tom een jurk voor haar maken, scheuren Anastasia en Drizella het kapot, omdat ze volgens hen hun materialen had gestolen.

TerraEdit

Hun plan faalt als de Goede Fee een nieuwe jurk voor haar maakt en een koets waarmee ze naar het bal kan gaan. Anastasia herkent Assepoester niet omdat ze te ver weg is. Haar woede vanwege het kijken naar de Prins die danst met een onbekende vrouw draagt bij aan het creëren van de Symphony Master, die verslagen wordt door Terra.

AquaEdit

Na het bal vraagt Droomprins aan de Groothertog om Assepoester te zoeken met behulp van het glazen muiltje. Wanneer hij bij hun huis aankomt, probeert Anastasia om het muiltje aan haar veel te grote voet te doen, maar Assepoester bewijst dat ze de ware eigenaar van het muiltje is. De Groothertog neemt Assepoester mee naar het kasteel, maar wordt aangevallen door een krachtige Onervarene, opgeroepen door Mevrouw Tremaine, die Assepoester probeert te vermoorden. De drie vrouwen worden echter geraakt door een aanval van de Onervarene. Het is niet bekend wat er daarna gebeurd is, maar Aqua zegt dat de duisternis in hun harten ze had overgenomen.

VerschijningEdit

Anastasia is een dunne, jonge vrouw met een rond gezicht en neus en plooien aan beide kanten van haar neus. Haar huis is bleek en ze heeft bruine ogen. Haar haar is lang en oranje en heeft een korte netjes geknipte pony over haar voorhoofd en krullen aan de achterkant.

Anastasia is alleen in formele kleding te zien in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Dit bestaat uit een baljurk gekleurd in verschillende tinten roze met een paarse bovenkant en halsketting en twee roze, opgeblazen schijfvormige stukken stof om haar schouders. Ze draagt ook een hoofdband met een lange, lichtgroene veer erop.

PersoonlijkheidEdit

Net als haar oudere zus is Anastasia verwend, egoïstisch, gemeen en lui. Ze doet alles om haar zin te krijgen, zelfs als ze daarvoor de duisternis in haar hart toe moet laten. Ze vecht soms met Drizella. Anastasia haat Assepoester vanwege haar schoonheid en geniet ervan om haar te pesten.

Ondanks haar egoïsme, is ze trouw aan haar moeder. Volgens haar Journaal Verslag is ze heel slecht in het bespelen van de fluit, maar ze is er nog steeds trots op.

OorsprongEdit

Anastasia maakte haar debuut in de Disney film Assepoester (1950). Ze is gemeen en onvriendelijk tegen Assepoester en wil niet dat ze naar het bal gaat. Wanneer de Groothertog probeert om het glazen muiltje aan haar voet te doen, denkt ze eerst dat het past, maar past het toch niet.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki