Wikia

Aqua

Aqua

Engels Aqua Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Megumi Toyoguchi
(En:) Willa Holland
Thuiswereld Land of Departure
Spellen Kingdom Hearts Birth by Sleep
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep -A fragmentary passage-

Aqua is de voornaamste protagonist in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Ze is één van de Keyblade wielders die voor Sora de Keyblade had. Ze vecht, samen met haar vrienden Terra en Ventus, tegen Master Xehanort en Vanitas. Ze is de middelste van haar vriendengroep als je kijkt naar leeftijd. Haar droom is, net als Terra, om Keyblade master te worden.

VerhaalEdit

Aqua was, na Terra en Ventus, de laatste leerling van Eraqus die werd gestuurd om Master Xehanort en Vanitas, die verdwenen waren, te zoeken. Ze doet samen met Terra mee aan het Mark of Mastery examen en wordt Keyblade master. Nadat Terra en Ven vertrokken zijn op zoek naar Master Xehanort en Vanitas, begint ook Aqua aan haar reis. Ze bezoek verschillende werelden, ontmoet vele nieuwe vrienden en vijanden en bevecht een hoop Unversed. Tijdens haar reis komt Aqua terecht in Radiant Garden, waar ze Mickey en Kairi ontmoet. Aqua en Mickey redden Kairi van een groep Unversed en als dank geeft Kairi bloemen aan Aqua, die veranderen in een Keyblade, de Destiny's Embrace. Aqua plaatst ook een beschermende bezwering op Kairi om haar in de toekomst te helpen.

Around Wikia's network

Random Wiki