Wikia

Clayton

Clayton KH

Engels Clayton Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Banjō Ginga
(En:) Brian Blessed
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan (1999)
Spel Kingdom Hearts
"Blasted gorillas! I'll hunt down every last one of them!"
—Clayton

Clayton is een schurk uit de Kingdom Hearts serie, oorspronkelijk uit de animatiefilm Tarzan van Disney uit 1999. Hij was de enige schurk uit het eerste spel die de Hartlozen kon besturen zonder deel uit te maken van Malafide's raad van Disney schurken.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Clayton vindt Donald en Goofy in een bamboe struikgewas nadat ze geland zijn in Deep Jungle. Achterdocht over Clayton's activiteit onstaat wanneer hij grapt dat Donald en Goofy "niet veel nut hebben om gorilla's te vangen", terwijl hij en Jane er eigenlijk heen zijn gegaan voor onderzoek. Hij vraagt Tarzan naar de nestplaatsen van de gorilla's en verlangt er stiekem naar op ze te jagen. Uiteindelijk stemt Tarzan ermee in om ze mee te nemen naar de nestplaatsen, maar onderweg probeert Clayton om Tuk, een jonge gorilla en vriend van Tarzan, neer te schieten. Hij wordt gestopt door Sora, Donald, Goofy en Tarzan en het wordt hem verboden door een woedende Jane om naar de gorilla's te gaan. Zijn woede en vastberadenheid om op de gorilla's te jagen, lokken de Hartlozen naar hem toe en de duisternis in zijn hart neemt hem over. Hij ontvoert Jane en Tuk en houdt ze gevangen in de jungle.

Clayton vervolgt zijn razernij door de gorilla's te vinden met behulp van de Hartlozen. Net als hij op het punt staat ze allemaal neer te schieten, komen Sora, Donald, Goofy en Tarzan aan en ontdekken dat Clayton zijn hart bijna heeft verloren. Sora en gezelschap vechten met hem en zijn Hartlozen. Hoewel hij bewijst bedreven te zijn met het gebruik van een jachtgeweer op lange afstand en zelfs korte afstand, ermee zwaaiend als een knuppel, zijn Clayton en zijn Hartlozen snel verslagen. Clayton, in de minderheid, roept een Hartloze, de Verborgen Sluiper genaamd, op. Hij beklimt het en begint het echte gevecht. Wanneer Clayton van zijn strijdros wordt gegooid, kan Sora hem eindelijk verslaan. Daarna valt de Verborgen Sluiper en verplettert Clayton; de verblijfplaats van zijn lichaam na het gevecht is onbekend, hoewel het verdwenen zou kunnen zijn, net als de Hartloze.

PersoonlijkheidEdit

Clayton heeft een tweezijdig en manipulatief gedrag. Hij is vaak aardig en onschuldig tegenover Jane, maar wanneer hij alleen is, smeedt hij kwade plannen om de gorilla's te doden. Hij is vastbesloten en zal voor niets stoppen om te krijgen wat hij wil, in dit geval, de gorilla's. Hij lijkt ze te willen doden voor de sensatie van de jacht.

VerschijningEdit

Clayton is heel lang, langer dan Tarzan en relatief kleiner dan Kerchak. Hij heeft dunner wordend haar en een dun snorretje dat gecombineerd wordt met zijn waardige Engelse jager kleding; dit toont een contrast tussen zijn duistere en verdraaide persoonlijkheid en zijn verschijning als Engelse heer.

VaardighedenEdit

Hoofdartikel: Baas:Clayton

Clayton gebruikt een jachtgeweer in gevechten, die hij gebruikt van zowel lange als korte afstanden. Hij vecht naast Krachtwild Hartlozen. Later rijdt hij op de Verborgen Sluiper en vuurt vanaf de veiligheid van zijn rug. Clayton kan zichzelf genezen met drankjes.

OorsprongEdit

In de originele Disney film Tarzan is Clayton een jager die is gestuurd om Jane en haar vader te begeleiden terwijl ze de gorilla's bestuderen. Anders dan in Kingdom Hearts, waar Clayton de gorilla's wil doden, is Clayton meer geïnteresseerd in het vangen van gorilla's om ze te verkopen aan een dierentuin in Londen voor een hoge prijs. Nadat hij Tarzan misleidt om hem te laten zien waar de gorilla's zijn, laat hij een groep piraten naar de jungle komen om de gorilla's mee te nemen, maar Tarzan ontsteekt een muiterij en dwarsboomt zijn plan. In het daaropvolgende gevecht vermoord Clayton Kerchak, maar na een lang gevecht met Tarzan, wordt hij uiteindelijk vermoord wanneer hij van een boom valt met een liaan om zijn nek en wordt opgehangen.

Around Wikia's network

Random Wiki