Wikia

De Prins

The Prince KHBBS

Engels The Prince Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Toshiyuki Morikawa
(En:) James Arnold Taylor
Thuiswereld Dwergenwoud
Oorsprong Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen (1937)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

De Prins (王子 Ōji?, The Prince) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij verschijnt in zijn thuiswereld Dwergenwoud. Hij is de ware liefde van Sneeuwwitje.

VerhaalEdit

AquaEdit

Wanneer Aqua naar Dwergenwoud komt, komt ze de Prins die wanhopig probeert Sneeuwwitje te vinden tegen in het kasteel. Wanneer ze hem vertelt dat ze vervloekt is door de de Koningin en in diepe slaap is, vraagt hij Aqua waar hij haar kan vinden en ze zegt dat hij naar het Huisje van de Dwergen moet gaan waar ze in een glazen kist ligt. Als hij bij het Huisje aankomt en haar vindt, kust hij haar. Sneeuwwitje wordt wakker en ze rijden samen weg op zijn paard.

AftitelingEdit

In de aftiteling zijn de Prins en Sneeuwwitje bloemen aan het plukken in de weide met de Dwergen.

VerschijningEdit

De Prins heeft kort, donkerbruin haar, gedeeltelijk verborgen onder een blauwe baret met een gele rand waar een witte veer uitsteekt. Hij heeft blauwe ogen en draagt een wit shirt met een hoge kraag onder een blauwe tuniek met gouden randen. Hij draagt een dunne geelbruine riem om zijn middel. De Prins draagt een rode cape, vastgebonden met twee dunne, kruisende banden die over zijn borst en onder zijn armen gaan. Hij draagt ook een grijze maillot en geelbruine laarzen.

OorsprongEdit

De Prins maakt zijn debuut in de eerste animatiefilm van Dinsey, Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen. Na het ontmoeten van Sneeuwwitje die aan het zwoegen was voor de Gemene Koningin, zou hij later de levenloze lippen van het comateuze meisje kussen en zo de vloek van de giftige appel ongedaan maken. De twee rijden dan weg op het paard van de Prins en leven nog lang en gelukkig.

Around Wikia's network

Random Wiki