Wikia

Dragonder

Dragoon KHII.png

Engels Dragoon Nobody.png

Type Hooggeplaatste Niemand
Spel Kingdom Hearts II

Locatie Level HP EXP Kracht Verdediging
Kasteel van Beest 36 123 455 34 19
Twilight Town 47 152 860 43 25
De Wereld Die Nooit Was 50 160 1000 45 26
Wapen Vuur IJs Donder Donker Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0

Beloningen
(3) MP Bal x 6
Ondoorzichtige Scherf (12%), Vervullend Juweel (4%), Niemand Lans (1%)
Wereld(en)
Kasteel van Beest, Twilight Town, De Wereld Die Nooit Was
Cup Level HP EXP Kracht Verdediging
Titan Cup

Match 6: 2 Dragonder

41 138 39 22
Titan Paradox Cup

Match 6: 2 Dragonder

80 240 70 41
Hades Paradox Cup

Match 19: 1 Dragonder
Match 37: 4 Dragonder
Match 39: 4 Dragonder

99 290 87 51
Wapen Vuur IJs Donder Duister Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0

De Dragonder (ドラグーン Doragūn?, Dragoon) is een hooggeplaatste Niemand die wordt bestuurd door Xaldin in Kingdom Hearts II.

OntwerpEdit

Een Dragonder is een dun, draak-achtig wezen met een zilveren en paarse huid. Zijn handen hebben maar twee vingers en zijn voeten hebben drie lange paarse tenen. Hij heeft ook een dunne, paarse staart en scherpe, witte vleugels met een paarse bovenkant, waar punten aan zitten die op het Niemand symbool lijken. Het echte "gezicht" van de Dragonder lijkt het kleine, zwarte gedeelte te zijn in wat lijkt op zijn nek, terwijl het draakachtige "hoofd" als een soort helm dient. Deze helm heeft een getande, open bek, mist ogen en heeft dunne stekels aan de achterkant. Het bovenlichaam en de "neck" zijn bedekt met paarse banden. Op zijn linker bovenbeen staat het Nobody symbool. Zoals veel Niemanden, is de Dragonder heel flexibel. Hij gebruikt een lange lans als wapen.

De Dragonder is gebaseerd op de job class uit Final Fantasy, terwijl de naam afkomstig is van de infanterist.

StrategieEdit

Dragonders zijn een van de krachtigste Niemanden. Wanneer ze verschijnen, laten ze zichzelf op de grond vallen, wat een schokgolf veroorzaakt die schade aanricht. Spring om deze aanval te ontwijken. Ze gebruiken deze sprong aanval vaak en dat kan het vechten moeilijk maken. Sora kan het Reactie Commando Leren (Learn) gebruiken om deze aanval te kopiëren. Het commando "Spring (Jump)" vervangt dan het Aanval commando. In De Wereld Die Nooit Was verschijnen ze in hoge levels, maar kunnen ze makkelijk uitgeschakeld worden door het gebruiken van Eeuwige Sessie.

TriviaEdit

  • De houding van de Dragonder is bijna hetzelfde als die van Kain Highwind, een "Dragoon" uit Final Fantasy IV.
  • Het Reactie Commando "Learn" wordt gebruikt door Blue Mages in de Final Fantasy serie om aanvallen van vijanden na te bootsen.

Around Wikia's network

Random Wiki