Wikia

Drizella

Drizella KHBBS.png

Engels Drizella Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Shinobu Adachi
(En:) Russi Taylor
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Drizella (ドリゼラ Dorizera?, Drizella) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Ze is een schurk en verschijnt in haar thuiswereld Kasteel van Dromen. Ze is een van Assepoesters gemene stiefzusters en zal alles doen om Assepoesters leven ellendig te maken en met de knappe Droomprins te trouwen.

VerhaalEdit

VentusEdit

Wanneer er een bal wordt gehouden in het Kasteel van Dromen worden alle ongetrouwde vrouwen uitgenodigd om een bruid te vinden voor de prins. Drizella, samen met Anastasia en Mevrouw Tremaine, proberen te voorkomen dat Assepoester naar het bal gaat door haar oneindig veel klusjes te geven waardoor ze geen geschikte jurk kan vinden.

Als Ventus en Tom een jurk voor haar maken, scheuren Drizella en Anastasia die kapot, omdat ze volgens hen hun materialen had gestolen.

TerraEdit

Hun plan faalt als de Goede Fee een nieuwe jurk voor haar maakt en een koets waarmee ze naar het bal kan gaan. Anastasia herkent Assepoester niet omdat ze te ver weg is. Haar woede vanwege het kijken naar de Prins die danst met een onbekende vrouw draagt bij aan het creëren van de Symphony Master, die verslagen wordt door Terra.

AquaEdit

Na het bal vraagt Droomprins aan de Groothertog om Assepoester te zoeken met behulp van het glazen muiltje. Wanneer hij bij hun huis aankomt, probeert Anastasia om het muiltje aan haar veel te grote voet te doen, maar Assepoester bewijst dat ze de ware eigenaar van het muiltje is. De Groothertog neemt Assepoester mee naar het kasteel, maar wordt aangevallen door een krachtige Onervarene, opgeroepen door Mevrouw Tremaine, die Assepoester probeert te vermoorden. De drie vrouwen worden echter geraakt door een aanval van de Onervarene. Het is niet bekend wat er daarna gebeurd is, maar Aqua zegt dat de duisternis in hun harten ze had overgenomen.

VerschijningEdit

Drizella is een dunne, jonge vrouw met een rond gezicht en neus en gezwollen wangen. Ze heeft dezelfde plooien aan beide kanten van haar neus als haar zus en moeder. Haar huis is bleek en ze heeft bruine ogen. Haar haar is bruin en heeft een gescheiden pony aan de voorkant en krullen aan de achterkant.

Drizella is alleen in formele kleding te zien in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Dit bestaat uit een lichtgroene baljurk met een turquoise bovenkant en achterkant. Ook draagt ze een turquoise halsketting en twee groene, opgeblazen schijfvormige stukken stof om haar schouders. Ze draagt ook een hoofdband met een lange, turquoise veer erop.

PersoonlijkheidEdit

Net als haar zus is Drizella een verwende jonge vrouw. Ze is heel egoïstisch, gemeen en lui omdat Assepoester alle klusjes in huis doet. Ze vecht soms met haar zus over hun kleren, maar ze is harteloos tegen Assepoester, die ze haat vanwege haar schoonheid.

Ondanks haar egoïsme, is ze trouw aan haar moeder. Volgens haar Journaal Verslag is ze heel slecht in zingen en hadden de dure lessen niet geholpen.

OorsprongEdit

Drizella maakte haar debuut in de Disney film Assepoester (1950). Ze is gemeen en onvriendelijk tegen Assepoester en wil niet dat ze naar het bal gaat. Wanneer de Groothertog probeert om het glazen muiltje aan haar voet te doen, denkt ze eerst dat het past, maar past het toch niet.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki