Wikia

Kingdom Hearts
Droomstaf
(Dream Rod)
Dream Rod KH
"Een mysterieuze staf met onbekende kracht. Verhoogt maximum MP met 2."
Kracht MP
+8 +2
Koop Verkoop
Verkregen
Praat met Merlijn na het verkrijgen van alle zeven level drie spreuken.
Kingdom Hearts 358/2 Days
Droomstaf
(Dream Rod)
Dream Rod KHD
"Een staf wiens kracht geest is: kracht die je niet kan zien."
Kracht Verdediging
Basis Unit Ultima Basis Unit
+111 +4 +15 +10 +4
Magie Krit Kans Krit Bonus
Basis Unit Basis Unit Basis Unit
+50 +4 +10 +4 +15 +4
Vaardigheden
1: Fire Finish
2: Thunder Finish
3: Blizzard Finish
Verkregen
Zero Gear ⑤ (Donald)
"The power of the mystic. Inner strength. A staff of wonder and ruin."
—Duik naar het Hart

De Droomstaf (ロッドオブドリーム Roddo obu Dorīmu?, Dream Rod) is een Staf voor Donald in Kingdom Hearts en Kingdom Hearts 358/2 Days. Daarnaast kan Sora hem gebruiken in de Duik naar het Hart in Kingdom Hearts en verschijnt hij in de Duik naar het Hart van Roxas en Data-Sora in Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts Re:coded.

In de Duik naar het Hart vertegenwoordigt de Droomstaf het pad van de mysticus en geeft daarom veel MP maar weinig AP en als Sora of Roxas de Droomstaf kiest, leren ze magische vaardigheden in lagere levels. Data-Sora leert Vuur als hij de Droomstaf kiest en Rising Strike als hij hem opgeeft.

In Kingdom Hearts kan Sora de Droomstaf gebruiken als hij deze kiest, maar hij verdwijnt aan het einde van de Duik naar het Hart. Donald krijgt deze staf als je alle zeven level drie spreuken hebt geleerd en met Merlijn praat.

OntwerpEdit

Beide uiteinden van het handvat zijn geelbruin, terwijl het handvat zelf groen is. Er zit een dikke bruine schijf bovenop het handvat waar het hoofd aan vast zit. Het hoofd is een blauw Mickey hoofd.

GameplayEdit

In Kingdom Hearts 358/2 Days kan Donald de Droomstaf gebruiken. De grond combo begint met een stap vooruit en een neerwaartse slag, gevolgd door een horizontale slag naar links, een horizontale slag naar rechts en eindigt met nog een horizontale slag naar links. De lucht combo bestaat uit een verticale opwaartse slag, gevolgd door dezelfde drie slagen als de grond combo.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki