Wikia

Kingdom Hearts Final Mix
One-Winged Angel Keychain KHFM.png
One-Winged Angel Keychain KHFM.png
Enkel-Gevleugelde Engel
(One-Winged Angel)
Enkel-Gevleugelde Engel
""
Kracht MP
+8 -2
Magieboost
Nee
Verkregen
Voltooi de Platinum Match.
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Enkel-Gevleugelde Engel
(One-Winged Angel)
Enkel-Gevleugelde Engel
"Een speciale Aanval Kaart met Vuur-gebaseerde aanvallen. Buitengewoon combo einde."
Slag Stoot
B C
Combo Sluiter Zwaaisnelheid
A
Breuk Herstel Benodigde CP
C C
Element
Vuur
Verkregen
11e-13e verdieping Buit[1]

De Enkel-Gevleugelde Engel (片翼の天使 Katayoku no Tenshi?, One-Winged Angel) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts Final Mix en Kingdom Hearts: Chain of Memories.

In Kingdom Hearts Final Mix is de Enkel-Gevleugelde Engel de beloning voor het verslaan van Sephiroth in de Platinum Match.

In Kingdom Hearts: Chain of Memories kan de Enkel-Gevleugelde Engel gevonden worden in een kist op de 11e tot 13e verdieping.

OntwerpEdit

De Enkel-Gevleugelde Engel lijkt op Sephiroth's Masamune zwaard, hoewel het handvat en lemmet verschilt om mee te gaan in het ontwerp van het Sleutelzwaard. Het Sleutelhanger teken lijkt op Sephiroth's enkele vleugel, vandaar de naam, en de tanden van het Sleutelzwaard lijken op de Meteor spreuk. Het Sleutelhanger teken is vastgebonden aan het handvat met een rood koord.

In een gevecht wordt het Sleutelzwaard helemaal verzwolgen in vlammen wanneer het gezwaait wordt. Dit kan een verwijzing zijn naar het Nibelheim Incident te zien in de Compilatie van Final Fantasy VII, waarin Sephiroth een dorp met de grond gelijk maakt.

Enkel-Gevleugelde Engel is vernoemd naar de beroemde gevechtsmuziek die wordt gespeeld als er tegen Sephiroth wordt gevochten in de Kingdom Hearts en Final Fantasy series. De naam "Enkel-Gevleugelde Engel" verwijst naar zijn Safer vorm uit Final Fantasy VII In bijna alle verschijningen van Sephiroth is hij te zien met een grote zwarte vleugel aan zijn rechterzijde.

GameplayEdit

Hoewel zijn statistieken laag zijn voor een Sleutelzwaard dat je krijgt voor het verslaan van Sephiroth, laten zijn krachtige kritieke klappen hem concurreren met het Ultieme Wapen in kracht.

Noten en ReferentiesEdit

  1. Dit is alleen beschikbaar na het verslaan van Marluxia

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki