Wikia

Fenrir Keychain KHII.png
Kingdom Hearts II
Fenrir Keychain KHII.png

Fenrir
(Fenrir)
Fenrir
Fenrir
Fenrir
Fenrir

"Heeft een groot bereik en kracht, maar maximum grond en lucht combo's worden met 1 vermindert."
Kracht Magie
+7 +1
Vaardigheid
Negative Combo
Verkregen
Praat met Cloud na het verslaan van Sephiroth.

De Fenrir (フェンリル Fenriru?, Fenrir) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II. De Fenrir is ook een van de Sleutelzwaarden in Keyblade Graveyard.

Na het verslaan van Sephiroth in Radiant Garden, is Sora getuige van een gevecht tussen Cloud, Sephiroth en Tifa. Nadat Cloud en Sephiroth wegvliegen in een duel, bedankt Tifa Sora voor zijn hulp en geeft hem de Fenrir Sleutelhanger.

OntwerpEdit

Het Fenrir Sleutelzwaard heeft, anders dan de andere Sleutelzwaarden, het ontwerp van een Cilinderslot met verband om de basis van het lemmet net als Cloud's Buster Sword. Het Sleutelhanger teken is Cloud's Fenrir hanger van zijn Advent Children outfit.

Fenrir is vernoemd naar de motor die Cloud berijdt in Advent Children, wat ook verschijnt als een speciaal Gummi Schip. De motor is weer vernoemd naar Fenrir, een wolf summon die verscheen in verschillende Final Fantasy spellen. Fenrir is de afgekorte naam van de Noorse wolf-god Fenrisulfr.

GameplayEdit

Ondanks de Negative Combo vaardigheid is de Fenrir het sterkste Sleutelzwaard in het spel; zijn kracht is zelfs hoger dan het Ultieme Wapen.

Fenrir is de enige uitrusting met de Negative Combo vaardigheid. Als Sora ook Negative Combo leert en alle Combo Plus en Air Combo Plus vaardigheiden worden uitgeschakeld, zal Sora alleen combo eindes uitvoeren. Dit is essentieel voor hoge scores in mini-spellen zoals Junk Sweep, Cargo Climb en Phil's Training, die focussen op het gebruik van combo eindes. Omdat bazen in Kingdom Hearts II alleen verslagen kunnen worden met een combo einde, is de Fenrir handig tegen bazen die Sora's combo's onderbreken.

Andere VerschijningenEdit

De Fenrir is verpakt met het Series 1 Play Arts Figures Valor Form figuur.

GalerijEdit

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki