Wikia

Flora, Fauna en Meooiweertje

Flora KHBBS.png

Fauna KHBBS.png

Merryweather KHBBS.png

Engels Flora, Fauna, and Merryweather Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Miyoko Asō (Flora)
Hisako Kyōda (Fauna)
Masako Nozawa (Mooiweertje)
(En:) Susanne Blakeslee (Flora)
Russi Taylor (Fauna)
Tress MacNeille (Mooiweertje)
Thuiswereld Betoverd Koninkrijk
Mysterieuze Toren
Oorsprong Doornroosje (1959)
Spellen Kingdom Hearts II

Flora, Fauna en Mooiweertje (フローラ, フォーナ, メリーウェザー Furōra, Fōna, Merīwezā?, Flora, Fauna, and Merryweather) zijn drie goede feeën in Kingdom Hearts Birth by Sleep en Kingdom Hearts II. Ook verschijnen ze op het Station van Aurora in Sora's Duik naar het Hart.

VerhaalEdit

VentusEdit

De drie feeën verschijnen tijdens het bezoek van Ventus, nadat Malafide met behulp van Terra's duisternis Aurora's hart steelt. Samen met Ventus gaan ze naar het kasteel van Malafide om haar hart terug te krijgen. Nadat haar hart vrijgelaten is en Ventus Malafide verslagen heeft, gaat hij weg en komt Aqua aan.

AquaEdit

Nu Ventus weg is, vinden de drie feeën Aqua in een cel, waar ook Prins Filip zit, de enige ware liefde die de vloek van Aurora kan breken. De drie feeën helpen Aqua en Prins Filip ontsnappen en gaan samen naar het kasteel waar Aurora ligt te slapen, maar Malafide verandert in een draak en verspert de weg. De feeën betoveren het zwaard van Prins Filip en zo verslaan ze de draak. Prins Filip gaat het kasteel in en kust Aurora, waarmee de vloek verbroken is.

AftitelingEdit

Tijdens de aftiteling kijken de drie feeën toe terwijl Aurora en Prins Filip dansen. Als Flora de blauwe kleur van Aurora's jurk ziet, verandert ze die in roze, maar Mooiweertje verandert het weer in blauw. Dit blijft zo doorgaan tot het beeld vervaagt.

Kingdom Hearts IIEdit

In Kingdom Hearts II wonen de feeën bij Yen Sid in de Mysterieuze Toren. Ze geven Sora zijn nieuwe kleren nadat hij wakker wordt van een jaar lang te hebben geslapen. Ook geven ze hem de Sterrenzoeker en de Drijf Vorm vaardigheid. Ze hebben een klein meningsverschil over de kleur van Sora's kleren totdat Sora hen vraagt te stoppen met ruziën en gewoon te kiezen. Wanneer Malafides Raaf Malafides mantel naar de toren van Yen Sid brengt, brengen de herinneringen van de feeën haar weer tot leven en ze haasten zich weg om het aan Yen Sid te vertellen.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop DistanceEdit

Yen Sid vertelt tegen Mickey, Donald en Goofy dat Lea getraind wordt om het Sleutelzwaard op te roepen in een magische trainingssessie met de drie feeën en Merlijn.

VerschijningEdit

Alle drie de feeën hebben kort, grijs haar, dragen een geel toverstokje en een kegelvormige hoed met een kinband gemaakt van stof die om de punt van de hoed gebonden zit. Ze dragen een jurk met lange mouwen en een cape. Ze zijn alle drie ongeveer even groot.

Flora zit tussen de andere twee feeën in qua gewicht en is gekleed in een rode jurk en cape, met een gouden rok onder de jurk met gouden boorden. Haar cape zit vast met een rechthoekige, gouden broche. Haar vleugels zijn klein, driehoekig en hebben een lichte, rode kleur. Haar hoed is ook rood en de stof die eromheen zit is goud.

Fauna is de dunste van de drie en draagt een groene cape, een lichtere groene jurk en een nog lichtere groene rok onder de jurk. Haar cape zit vast met een driehoekige, groene broche. Haar hoed is groen en de stof die eromheen zit is lichtgroen. Haar vleugels zijn klein, driehoekig en hebben een lichte, groene kleur.

Mooiweertje is de zwaarste van de drie en draagt een donkerblauwe cape, een blauwe jurk en een lichtblauwe rok onder de jurk. Haar cape zit vast met een blauwe, ronde broche. Haar hoed is blauw en de stof die eromheen zit is lichtblauw. Haar vleugels zijn klein, rond en hebben een lichte, blauwe kleur.

VaardighedenEdit

De drie feeën kunnen vliegen en teleporteren in de vorm van magische vonken. De belangrijkste bron van hun magie ligt in de toverstokjes, die de kracht hebben om te creëren, dingen van vorm te veranderen of dingen uit te wissen. Ze kunnen hun magie ook gebruiken om zichzelf heel klein te maken. Omdat ze goede feeën zijn, kunnen ze hun magie alleen gebruiken voor het goede en zijn dus niet geschikt voor gevechten, maar ze kunnen het gevaar wel neutraliseren.

OorsprongEdit

Flora, Fauna en Mooiweertje komen voor het eerst voor in de Disney film Doornroosje uit 1959. Ze komen naar de geboorte van prinses Aurora om haar hun geschenken te geven. Flora geeft haar het geschenk van schoonheid en Fauna geeft haar het geschenk van lied. Voor Mooiweertje haar geschenk kan geven, verschijnt de gemene fee Malafide en omdat ze boos is omdat ze niet uitgenodigd was, geeft ze ook een "geschenk" aan Aurora. Ze vervloekt Aurora zodat ze op de dag van haar zestiende verjaardag zich zou prikken aan de spoel van een spinnewiel en sterven. Nadat Malafide vertrekt, geeft Mooiweertje haar geschenk dat de vloek iets minder erg maakt, namelijk dat ze alleen in een diepe slaap zou vallen als ze haar vinger prikt.

Na het feest besluiten de feeën Aurora te verbergen voor Malafide totdat ze zestien wordt. Ze brengen haar naar het bos, noemen haar "Doornroosje" en gedragen zich als gewone mensen. Op de dag van haar zestiende verjaardag nemen ze haar mee terug naar het kasteel, maar Malafide weet er toch voor te zorgen dat ze haar vinger prikt. De feeën zijn niet op tijd om haar te redden en laten iedereen in het kasteel in slaap vallen tot de vloek verbroken is. Dan gaan ze op zoek naar Prins Filip en helpen hem om Malafide te verslaan en de vloek te verbreken.

TriviaEdit

  • Er zijn twee verschillende versies van wanneer de feeën zich Malafide herinneren en het tegen Yen Sid gaan zeggen. In de Japanse versie verdwijnen de feeën gewoon, maar in de Engelse versie veranderen ze in een bal van licht, net als in de film.
  • Flora en Fauna zijn termen die naar planten en dieren verwijzen. Flora is ook de naam van de moeder van Walt Disney.

Around Wikia's network

Random Wiki