Wikia

Goede Fee

Fairy Godmother KHBBS.png

Engels Fairy Godmother Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Hisako Kyoda
(En:) Russi Taylor
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Traverse Stad
Oorsprong Assepoester (1950)
Spellen Kingdom Hearts

De Goede Fee (フェアリーゴッドマザー Fearī Goddomazā?, Fairy Godmother) is een karakter in Kingdom Hearts en Kingdom Hearts Birth by Sleep.

VerhaalEdit

TerraEdit

De Goede Fee woont in Kasteel van Dromen en waakt over Assepoester, die Mevrouw Tremaine, Anastasia en Drizella moet dienen. Als ze niet naar het bal kan, verschijnt de Goede Fee voor haar en tovert voor haar een jurk en een koets. Nadat Assepoester naar het bal toe gaat, vraagt ze aan Terra of hij een hart heeft dat gelooft in dromen.

AquaEdit

Als Droomprins de zoektocht naar Assepoester begint, sluit Mevrouw Tremaine haar op in haar kamer. De Goede Fee verschijnt voor Aqua en vraagt haar om Assepoester te helpen, waarna ze haar krimpt tot ze zo groot is als een muis en haar naar binnen teleporteert. Ze staat naast Aqua als de twee weer bij elkaar komen. Ze zegt tegen de jonge Sleutelzwaard Meester dat ze meer dingen moet ervaren voor ze de antwoorden vindt die ze zoekt.

AftitelingEdit

Tijdens de aftiteling kijkt ze samen met Tom vanaf het balkon toe terwijl Assepoester en Droomprins aan het dansen zijn in de balzaal voor ze de zaal vult met vuurwerk.

Kingdom HeartsEdit

Enige tijd voor Kingdom Hearts was haar wereld vernietigd door de Hartlozen, maar weet ze te ontsnappen. Sora ontmoet haar in Traverse Stad, waar ze samen met Merlijn in zijn huis woont. Ze blijft in de vorm van een kleine koets (die lijkt op de koets die Assepoester gebruikte om naar het bal te gaan) en neemt alleen haar ware gedaante aan als Sora met haar wil praten. Op de een of andere manier weet ze dat Assepoester nog leeft en deelt haar zorgen met Sora.

Als Sora een nieuwe Summon Steen vindt, geeft hij die aan haar zodat zij de geest van dat wezen kan herstellen en Sora hem kan oproepen in een gevecht. Als Sora alle zes summons gevonden heeft, geeft ze Donald de Heer Fortuin staf.

Nadat Sora Kingdom Hearts sluit, keert de Goede Fee met Assepoester terug naar hun wereld.

VerschijningEdit

De Goede Fee is een mollige, oudere vrouw met grijs haar, een lichte huid en een lange, witte toverstaf. Ze draagt een lila mantel met kap en een roze binnenkant. Ze draagt ook een roze strik net onder haar nek.

VaardighedenEdit

De Goede Fee kan zich teleporteren in de vorm van lichblauwe sterren. De belangrijkste bron van haar magie is haar toverstaf. Om de kracht van de toverstaf te activeren, moet ze de woorden "Bibbidi bobbidi boo!" zeggen elke keer als ze magie wil gebruiken.

OorsprongEdit

De Goede Fee verscheen voor het eerst in de Disney film Assepoester uit 1950. Net als in het spel gebruikt ze haar magie om een jurk en een koets te toveren voor Assepoester, zodat ze naar het bal kan gaan. Maar ze waarschuwt haar dat de spreuk om klokslag middernacht ongedaan wordt gemaakt.

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki