Wikia

Kala

Kala KH.png

Engels Kala Somebody Emblem.png

Type Iemand
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan (1999)
Spel Kingdom Hearts

Kala is Tarzans pleegmoeder en Kerchaks levensgezel. Ze debuteert in de film Tarzan van Disney uit 1999, maar haar rol is aanzienlijk groter in de film dan in Kingdom Hearts.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Kala blijft aan Kerchaks zijde wanneer Tarzan hen vraagt om Jane, Sora, Donald en Goofy te vertrouwen. Later wordt Kala gevangen door Clayton en de Hartlozen, maar wordt gered door Tarzan en Sora.

VerschijningEdit

Kala is een volwassen vrouwelijke gorilla met bruine vacht en ogen. Haar huid, zichtbaar op haar tenen, vingers, gezicht en buik, is lichtbruin van kleur.

PersoonlijkheidEdit

Kala is rustig, kalm en heel vriendelijk en accepterend tegenover Tarzan en zijn vrienden. Ze is heel meedogend en hoewel ze onzeker is over Sora en zijn vrienden bij hun eerste ontmoeting, accepteert ze hem op het eind.

OorsprongEdit

Kala en Kerchaks kind was gedood door Sabor. Later vond Kala Tarzan als een baby in een boomhut en redde hem van Sabor. Kerchak laat Tarzan toe in de familie, maar niet als zijn zoon. Kala voedt Tarzan op tot een lastige jongen en tot een man. Kala onthult aan Tarzan zijn oorsprong en laat hem toe om te vertrekken met Jane, Clayton en Professor Porter. Kala wordt gevangen door Clayton en zijn mannen, maar is later gered door Tarzan en Jane. Kala blijft bij Kerchak nadat hij is verwond door Clayton en sterft, wat Tarzan de nieuwe leider maakt. Kala laat Jane en haar vader toe in de familie.

Around Wikia's network

Random Wiki