Wikia

Kerchak

Kerchak KH

Engels Kerchak Somebody Emblem

Type Iemand
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan_(1999)
Spel Kingdom Hearts

Kerchak is de leider van de gorilla's en Tarzans pleegvader. Hij is heel terughoudend in het vertrouwen van mensen, en toen Sora en zijn vrienden naar Deep Jungle kwamen, was er geen uitzondering.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Wanneer Sora, Donald en Goofy Kerchak ontmoeten, zorgt zijn wantrouwen voor buitenstaanders ervoor dat hij hen nogal koeltjes behandelt. Hij negeert zelfs Tarzans verzoek om hen naar de watervallen te brengen. Nadat Sora en gezelschap de groep redden van Clayton, laat hij hen naar de watervallen gaan, waar Sora het Sleutelgat van Deep Jungle sluit.

VerschijningEdit

Kerchak is een grote, volwassen mannelijke gorilla met zwart haar en een grijze huid. Zijn onderarmen zijn enorm en zijn hoofd is vrij groot. Zijn ogen zijn bruin en klein in vergelijking met de rest van zijn hoofd.

PersoonlijkheidEdit

Kerchak is moedig, sterk en loyaal. Hij geeft veel om de gorilla familie die hij leidt, maar zijn koude karakter dat hij gekregen heeft na de dood van zijn zoon, zorgt ervoor dat degenen waar hij van houdt, hem vrezen. Kerchak heeft ook een grote haat-achtige angst tegenover buitenstaanders en reageert agressief als ze dichtbij komen. Hij is aardig voor degenen die hij vertrouwt, zelfs buitenstaanders die dat vertrouwen hebben gekregen.

In Kingdom Hearts is Kerchak de leider van de gorilla familie en zorgt goed voor elk lid. Hij heeft een hevig wantrouwen tegenover buitenstaanders, zoals te zien is aan de manier waarop hij Sora behandelt. Wanneer hij leert dat Sora te vertrouwen is na het gevecht met Clayton, laat hij hem en zijn vrienden naar de watervallen gaan, zoals Tarzan daarvoor had gevraagd.

OorsprongEdit

Kerchak verschijnt voor het eerst in de animatie film Tarzan van Disney uit 1999. Hij is de leider van een grote familie gorilla's en zijn hart is gebroken wanneer zijn enige nakomeling wordt gedood door het luipaard Sabor. Wanneer zijn levensgezel Kala de wees Tarzan naar de familie brengt, beveelt hij haar onmiddellijk om hem terug te brengen vanwege zijn angst voor mensen. Hij zegt haar ook dat Tarzan nooit het kind dat ze hadden verloren kon vervangen. Uiteindelijk laat Kerchak Tarzan met tegenzin tussen de gorilla's, maar hij beschouwt de jongen niet als zijn zoon. Zijn afkeer van Tarzan groeit alleen als Tarzan opgroeit tot een man, maar de spanning tussen de twee verdwijnt wanneer Tarzan Sabor doodt en het lichaam aan Kerchak aanbiedt. Tarzan verdient Kerchaks respect, maar verliest dit weer als hij mensen (Jane, haar vader en Clayton) naar de gorilla's brengt tegen Kerchaks bevelen in. Kerchak valt de mensen aan om zijn familie te beschermen, maar Tarzan haalt de zilverrug onderuit en houdt hem vast, zodat zijn nieuwe vrienden ongedeerd kunnen vluchten. Tarzan besluit met Jane naar Londen te gaan nadat Kerchak hem beschuldigt van het verraden van zijn familie, maar hij wordt gevangen door Clayton en zijn bende schurken. Clayton gaat terug naar de jungle om op de gorilla's te jagen en terwijl zijn schurken ze bijeen jagen en in kooien stoppen, slaagt Clayton erin om Kerchak te vangen. Tarzan keert samen met Jane en Professor Porter terug om de familie te redden, een daad die Kerchaks hart beroert. Kerchak verdedigt Tarzan, maar wordt neergeschoten door Clayton. Na het verslaan van Clayton, benadert Tarzan de gewonde zilverrug, die het goed maakt en hem zijn opvolger noemt. Eindelijk accepteert Kerchak Tarzan als zijn zoon, terwijl hij sterft in zijn armen.

Around Wikia's network

Random Wiki