Wikia

Kruiper

Creeper KHII

Engels Creeper Nobody

Type Laaggeplaatste Niemand
Spel Kingdom Hearts II

Locatie Level HP EXP Kracht Verdediging
Schemer Stad 1 20 4 5 2
Schemer Stad 3 23 6 7 3
Schemer Stad 6 28 9 9 4
Holle Bastion 8 31 12 11 5
Holle Bastion 30 67 119 29 16
Schemer Stad 47 95 344 43 25
De Wereld Die Nooit Was 50 100 400 45 26
Wapen Vuur IJs Donder Donker Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0

Beloningen
(5) HP Bal x 3
(1) MP Bal x 2
Ondoorzichtige Scherf (8%), Vervullende Scherf (2%)
Wereld(en)
Schemer Stad, Holle Bastion, De Wereld Die Nooit Was
Cup Level HP EXP Kracht Verdediging
Hades Paradox Toernooi

Match 9: 4 Kruiper
Match 31: 2 Kruiper

99 181 87 51
Wapen Vuur IJs Donder Duister Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0

De Kruiper (クリーパー Kurīpā?, Creeper) is een laaggeplaatste Niemand in Kingdom Hearts II.

OntwerpEdit

Een Kruiper lijkt een lichtgrijze overall met donkergrijze pijpen te dragen. Zijn onderbenen worden groter aan de onderkant, net als het Niemand symbool en zijn voeten zijn zwarte punten. Zijn armen zijn erg lang, lichtgrijs en zijn handen zijn plat en traanvormig. Op de rug van elke hand staat het Niemand symbool. Het grijze hoofd van de Kruiper is ook traanvormig, maar een die omkrult. De voeten van de Kruiper bungelen nutteloos, want hij gebruikt zijn grote, platte handen om te lopen. Zoals alle Niemanden is de Kruiper erg flexibel. De Kruiper heeft ook de gave om van vorm te veranderen, zoals in een lange lans die lijkt op de lansen die de Dragonders gebruiken, een groot zwaard en een klein zeshoekig schild. Hij kan zijn armen ook in kleine vleugels veranderen. De Kruipers verschijnen op een andere manier dan andere Niemanden; ze lijken soms uit het niets te komen, in plaats van uit de kenmerkende doornige portalen.

De naam van de Kruiper verwijst naar het feit dat het kruipt door middel van zijn handen, in plaats van zijn voeten.

StrategieEdit

De Kruiper is de zwakste van alle Niemanden. Zijn anatomie geeft hem een rare manier van beweging. Als hij loopt, zwaaien zijn kleine benen door de lucht. Kruipers kunnen van vorm veranderen in bijvoorbeeld een lans, zwaard, schild of masker. Ze verschijnen vaak in grote groepen en meestal samen met Schemers. Kruipers verschijnen nooit in een wapen vorm, maar in hun basis vorm en veranderen in het gevecht.

Kruipers verschijnen altijd in een groep die helemaal bestaat uit Kruipers of met andere Niemanden erbij. Hierdoor is het het beste om ze te verslaan met magie met een groot bereik. Bijvoorbeeld de Donder spreuk of Explosie combo sluiter kunnen verscheidene Kruipers tegelijk uitschakelen. Het gebruik van de Magneet spreuk is ook een goede tactiek om gorte groepen uit te schakelen.

Kruipers zijn handig om de Ultieme Vorm te trainen, aangezien je één punt per Niemand krijgt. Kruipers verschijnen vaak in grote groepen en zijn makkelijk te verslaan, waardoor je veel Ervaringspunten krijgt.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki