Wikia

Lucifer

Lucifer KHBBS.png

Engels Lucifer Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Jon Olson
(En:) Jon Olson
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Lucifer (ルシファー Rushifā?, Luifer) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij is de kat van Mevrouw Tremaine. Hij verschijnt in zijn thuiswereld Kasteel van Dromen.

VerhaalEdit

VentusEdit

Lucifer is aan het slapen naast de parel die Ventus moet hebben voor Assepoesters jurk. Wanneer Ventus de parel heeft en terugsluipt naar het muizenhol, wordt Lucifer wakker en wil hij Ventus slaan voor het verstoren van zijn slaap. Tom waarschuwt Ventus op het laatste moment en gooit bollen wol naar Lucifer om hem af te leiden, maar die ramt tegen de kast waar Tom op staat, waardoor hij valt. Als Lucifer zich klaarmaakt om Tom te vermoorden, slaat Ventus hem tegen zijn poot. Lucifer gaat de strijd aan met Ventus, maar hij verliest en rent weg. Daarna is hij niet meer gezien.

VerschijningEdit

Lucifer is een dikke kat met een donkerbruine vacht die bijna zijn hele lichaam bedekt. De vacht op zijn buik, zijn poten en de punt van zijn staart is lichtbruin. De vacht op zijn hoofd is zwart. Zijn ogen zijn groen en het oogwit is geel. Zijn neus is roze. Hij heeft twee snorharen aan elke kant van zijn bovenlip.

VaardighedenEdit

Hoofdartikel: Baas:Lucifer

Lucifer heeft geen speciale krachten, maar valt aan met zijn klauwen. Hij is best wel behendig en kan van de hogere gedeeltes van de kamer afspringen om vijanden te raken. Hij kan ook op Ventus af rennen als hij boos is.

OorsprongEdit

Lucifer is een wrede kat uit de Disney film Asspoester uit 1950. Hij is de aartsvijand van alle dieren die in het huis van Mevrouw Tremaine wonen en wordt vaak verwend door de vrouw. Hoewel de twee stiefzusters en de slechte stiefmoeder geen kwaad in Lucifer zien, kan hij nooit de beschermende en wakende ogen van één persoon ontwijken, die van Assepoester zelf. Ze heeft een geheim wapen tegen de kat: haar trouwe hond Bruno. Aan het einde van de film probeert hij Tom en Pieter te vangen terwijl ze proberen Assepoester te bevrijden uit haar kamer, maar de vogels zien dit en roepen Bruno , die de muizen te hulp schiet en Lucifer wegjaagt.

TriviaEdit

  • Hoewel zijn Journaal Verslag hem de naam "Lucifer" geeft, wordt hij nooit zo genoemd in het spel. Ventus noemt hem zelfs "Roosifee", omdat Tom het zo uitspreekt.

Around Wikia's network

Random Wiki