Wikia

Malafides Raaf

Maleficent's Raven KHBBS.png

Engels Maleficent's Raven Somebody Emblem.png

Type Iemand
Thuiswereld Betoverd Koninkrijk
Oorsprong Doornroosje (1959)
Spellen Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Malafides Raaf (レイバン Reiban?, Maleficent's Raven) is de raaf van Malafide in Kingdom Hearts II, Kingdom Hearts Birth by Sleep en Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance. Hij woonde oorspronkelijk in Betoverd Koninkrijk.

VerhaalEdit

AquaEdit

Wanneer Prins Filip en Aqua proberen te ontsnappen van de Verboden Berg om Aurora wakker te maken, is Malafides Raaf de eerste die ze opmerkt en waarschuwt de hulpjes om ze aan te vallen.

Kingdom Hearts IIEdit

Als Flora, Fauna en Mooiweertje Sora nieuwe kleren geven, is Malafides Raaf aan het toekijken vanaf het raam en vliegt dan weg. Enige tijd later brengt hij de lege mantel van Malafide naar Yen Sids toren en de herinneringen van de drie feeën brengen haar terug tot leven.

Als [{Boris]] naar het Holle Bastion reist om te zien of de geruchten over Malafides dood waar zijn, verschijnen Malafide en haar Raaf.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop DistanceEdit

Wanneer Malafide Koningin Minnie gevangen houdt in Disney Kasteel, geeft ze Minnie's kroon en een brief aan de Raaf die hij naar Mickey moet brengen.

OorsprongEdit

Malafides Raaf verscheen voor het eerst in de Disney film Doornroosje uit 1959 onder de naam Diablo (het Spaanse woord voor duivel). In de film dient Diablo als de ogen en oren van Malafide. Hij vindt Aurora in het bos en ziet Prins Filip ontsnappen. Diablo blijft aan Malafides zij als een trouw huisdier en zit vaak op haar schouder. Tegen het einde van de film waarschuwt Diablo Malafides Hulpjes als Prins Filip ontsnapt met behulp van de drie feeën. Als ze buiten het kasteel weten te komen, probeert Diablo om de slapende Malafide wakker te maken. Mooiweertje gaat hem echter achterna en verandert hem in steen. Toch wist Diablo Malafide wakker te maken, wat tot de laatste confrontatie met Prins Filip leidt.

Around Wikia's network

Random Wiki