Wikia

Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix
Master Keeper Keychain KHBBSFM.png
Master Keeper Keychain KHBBSFM.png
Meester Bewaarder
(Master Keeper)
Meester Bewaarder

"Meester Eraqus' Sleutelzwaard. Alle statistieken zijn hoog."
Kracht Magie Lengte
+7 +7 Lang
Kritiek Percentage Schade
? ?
Verkregen
Begin de Geheime Episode.

De Meester Bewaarder (マスターキーパー Masutā Kīpā?) is het Sleutelzwaard van Meester Eraqus en wordt later gebruikt door Aqua in Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix. Als een digitale simulatie van Meester Eraqus, gebruikt het Pantser van de Meester ook de Meester Bewaarder.

Net als Meester Xehanort gebruikt Meester Eraqus dit Sleutelzwaard zelden. Wanneer hij vecht, gebruikt hij de Meester Bewaarder om zijn Licht magie te sturen.

VerhaalEdit

Hoewel Meester Eraqus vermoord is door Xehanort en het Land van Vertrek verwoest is door duisternis, blijft het Sleutelzwaard achter. Na het verslaan van Vanitas brengt Aqua een comateuze Ventus terug naar het Land van Vertrek, waar ze het Sleutelzwaard vindt. Ze volgt de instructies van haar meester op en gebruikt het Sleutelzwaard om de wereld te veranderen in Castle Oblivion, een doolhof waarvan zij alleen de weg kent, en verstopt Ventus erin. Hoewel Aqua het Sleutelzwaard houdt, gebruikt ze het niet tot na het gevecht met Terra-Xehanort, waarbij ze haar eigen Sleutelzwaard opofferd om Terra te redden. Ze gebruikt de Meester Bewaarder tijdens haar reis door het Rijk van Duisternis.

OntwerpEdit

De Meester Bewaarder heeft een gladde cilindervormige grijze schacht die aan beide kanten in een punt uitloopt. Het heeft een hoekige stootplaat en bestaat uit twee kleine grijze vierkanten en koperen staven. De basis van de stootplaat is verbonden aan het handvat en beide hebben kleine inkepingen. Het handvat is uniek omdat de meeste Sleutelzwaarden cilindervormige handvatten hebben, het handvat van de Meester Bewaarder vierkant is. De tanden zijn in de vorm van een "E". De "E"-vormige tanden en vierkante handvat zijn verwijzingen naar "Square-Enix", waar de naam "Eraqus" ook naar verwijst. De Sleutelhanger bestaat uit een aantal simpele schakels en het teken is het Mark of Mastery symbool dat aanwezig is op Eraqus, Terra, Ventus en Aqua's kleding.

De naam "Meester Bewaarder" verwijst naar het feit dat het alleen gebruik wordt door "Meesters". "Bewaarder" kan verwijzen naar het feit dat het Sleutelzwaard gebruikt wordt om het Land van Vertrek te verdedigen.

Around Wikia's network

Random Wiki