Wikia

Mevrouw Tremaine

Lady Tremaine KHBBS

Engels Lady Tremaine Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Aiko Konoshima
(En:) Susanne Blakeslee
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep
"Cinderella will be put in her place."
—Mevrouw Tremaine

Mevrouw Tremaine (トレメイン夫人 Toremein-fujin?, Lady Tremaine) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Ze is Assepoesters gemene stiefmoeder en moeder van Anastasia en Drizella. Ze verschijnt in haar thuiswereld Kasteel van Dromen.

VerhaalEdit

De rol van Mevrouw Tremaine in Kingdom Hearts Birth by Sleep is hetzelfde als in de film. Ze behandelt Assepoester als huisbediende en doet alles wat ze kan om haar dochters succesvol te maken. Ook toont ze veel genegenheid aan haar kat Lucifer, ondanks de wreedheid van de kat tegen Assepoesters muizenvrienden.

AquaEdit

Als ze ontdekt dat Assepoester degene was die het hart van Droomprins had gestolen op het koninklijke bal, sluit Mevrouw Tremaine haar onmiddellijk op in haar kamer, zodat Anastasia en Drizella het glazen muiltje konden passen dat was achtergelaten. Ze was woedend toen Tom de muis haar uit haar kamer had bevrijd en het muiltje paste en gebruikte de jaloezie in haar hart om een grote Onervarene, de Cursed Coach, op te roepen om zo Assepoester en Aqua te vermoorden. Haar plan liep echter mis toen een van de vuurbommen op haar en haar dochters landde, waarna onbekend is wat er gebeurd is.

PersoonlijkheidEdit

Mevrouw Tremaine is een sluw, gemeen en slecht persoon. Hoewel ze veel liefde toont voor haar dochters en haar kat, toont ze geen liefde voor Assepoester, maar haat haar en behandelt haar als een knecht. Haar jaloezie en wreedheid worden uiteindelijk haar ondergang.

VerschijningEdit

Mevrouw Tremaine is een oudere vrouw met puntige, driehoekige gelaatstrekken, waaronder een grote haakneus met plooien aan beide kanten. Haar ogen zijn lichtgroen, haar wenkbrauwen zwart en staan hoog op haar gezicht en haar haar is grijs, met een lichtgrijze lok aan de voorkant. Ze draagt haar haar in een korte, hartvormige stijl. Ze draagt ook oogschaduw, matrode lippenstift en blauw-groene bolvormige oorbellen en een bijpassende ring aan haar rechter ringvinger.

Mevrouw Tremaine is alleen in haar formele kleding te zien in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Dit bestaat uit een geplooide, paarse jurk met korte mouwen, een hoge violette kraag en franjes van dezelfde kleur aan het eind van haar mouwen.

OorsprongEdit

Mevrouw Tremaine komt uit de Disney film Asspeoester uit 1950. Ze is een stille, maar sluwe slechterik. Ze doet alles wat ze kan om Assepoesters leven ellendig te maken, voor het welzijn van Anastasia en Drizella en is vaak haar kat Lucifer aan het verwennen. Ze gebruikt haar sluwheid en bedriegerij als de Groothertog naar haar huis komt met een enkele glazen muiltje die de bruid van Droomprins zou vinden. Ze laat haar dochters het muiltje passen en zei dat er verder niemand in het huis was. Maar dankzij de vele dierenvrienden van Assepoester mislukte haar plan en ging haar dienstmeid naar het kasteel om een prinses te worden.

Around Wikia's network

Random Wiki