Wikia

Prins Filip

Prince Phillip KHBBS.png

Engels Prince Phillip Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Tōru Furusawa
(En:) Josh Robert Thompson
Thuiswereld Betoverd Koninkrijk
Oorsprong Doornroosje (1959)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Prins Filip (フィリップ Firippu?, Prince Phillip) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij helpt Aqua tijdens haar bezoek aan Betoverd Koninkrijk.

VerhaalEdit

Prins Filip had Aurora ontmoet in het bos, maar wist niet wie zij was. Filip vraagt of hij haar nog eens kan zien en zij zegt hem dat hij naar haar huis moet komen. Die avond bezoekt hij het huis, maar valt in de val van Malafide.

AquaEdit

Enige tijd later wordt ook Aqua, een Sleutelzwaard Meester gevangen genomen. De drie feeën Flora, Fauna en Mooiweertje helpen Aqua en Prins Filip ontsnappen. Samen gaan ze naar het kasteel van Koning Stefan om de vloek te verbreken. Maar Malafide verspert de weg en verandert in een gigantische draak. Aqua en Filip vechten samen tegen het beest, maar als Aqua geblokkeerd wordt door een muur van vlammen, moet Filip het alleen doen. De feeën betoveren zijn zwaard en hij verslaat Malafide. Nu de magie van Malafide verzwakt is, rent Prins Filip naar de prinses en verbreekt de vloek met een kus van haar ware liefde.

Aftiteling=Edit

Na het gevecht tegen op het Sleutelzwaard Kerkhof zijn de Prins en Aurora aan het dansen in de audiëntiezaal. Omdat ze het niet eens zijn over de kleur van Aurora's jurk, veranderen Flora en Mooiweertje die voortdurend.

VerschijningEdit

Prins Filip is een dunne, jonge man met golvend, bruin haar en zwarte ogen. Hij draagt een grijze tuniek over een zwart shirt met een hoge kraag en lange mouwen. Hij draagt een zwarte riem met gouden gesp om zijn middel. Zijn broek is donkergrijs en hij draagt kniehoge zwarte laarzen. Hij draagt ook een lange, rode cape met een hoge kraag die vastgemaakt is met een ronde, gouden speld. Hij heeft een zwaard met een zwarte stootplaat en handvat en een lang, dun schild dat grijs is met een zilveren kruis erop.

PersoonlijkheidEdit

Prins Filip is de dappere minnaar van Prinses Aurora. Hij is daarom onbevreesd en verzet zich snel tegen iedereen die zijn liefde in de weg staat, zoals Malafide. Prins Filip is ook best sterk en een vaardige zwaardvechter. Dit bewijst hij door zich te kunnen verdedigen tegen Malafides Hulpjes en het verslaan van Malafide in haar draak vorm.

VaardighedenEdit

Filip kan Aqua assisteren met het "Onzelfzuchtige Prins" commando door op Square te drukken wanneer dat wordt gevraagd. Hij gooit haar in de lucht en als je op tijd op Circle drukt, voert Aqua een krachtige duik-aanval uit. De twee gebruiken deze aanval om loopbruggen neer te halen in het kasteel van Malafide, zodat Aqua de poorten open kan maken en tijdens hat baasgevecht tijdens Malafide om Aqua op Malafides rug te gooien en Malafide tegen de grond te slaan.

OorsprongEdit

Prins Filip verscheen voor het eerst in de Disney film Doornroosje uit 1959. Hij is de enige zoon van Koning Hugo en wordt uitgehuwelijkt aan Aurora tijdens haar geboortefeest. Filip ontmoet haar voor het eerst in het bos onder de naam "Doornroosje". Ze worden verliefd op elkaar en Filip wil Aurora nog eens zien. Ze maken een afspraak bij haar huis, maar Filip loopt in Malafides val. Hij wordt gevangen genomen, maar weet te ontsnappen met de hulp van Flora, Fauna en Mooiweertje. Hij verslaat Malafide in haar draak vorm en breekt de vloek.

GalerijEdit

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki