Wikia

Samurai

Samurai KHII

Samurai KHD

Engels Samurai Nobody

Type Hooggeplaatste Niemand
Spellen Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts 358/2 Days

Locatie Level HP EXP Kracht Verdediging
Hollow Bastion 8 50 30 11 5
Twilight Town 47 152 860 43 25
De Wereld Die Nooit Was 50 160 1000 45 26
Wapen Vuur IJs Donder Donker Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0

Beloningen
(3) MP Bal x 6
Ondoorzichtig Juweel (12%), Vervullend Kristal (4%)
Wereld(en)
Hollow Bastion, Twilight Town, De Wereld Die Nooit Was
Cup Level HP EXP Kracht Verdediging
Titan Cup

Match 7: 2 Samurai

41 138 39 22
Titaan Paradox Toernooi

Match 7: 2 Samurai

80 240 70 41
Hades Paradox Toernooi

Match 9: 1 Samurai
Match 31: 2 Samurai
Match 33: 4 Samurai
Match 38: 3 Samurai

99 290 87 51
Wapen Vuur IJs Donder Duister Overig
x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0 x1.0
Harten Munny Verdoof
11
Missie HP EXP KRA/VRD
33 1102 8 30
71 2111 18 85
91 1172 75 34
Vuur IJs Donder Aero
x0.99 x1.12 x0.41 x1.25
Ignite Freeze Jolt Air-Toss
x0.30 x0.30 x0.30 x0

Beloningen

Missions 1-14

Missions 15-35

Missions 36-50

Wereld(en)
De Wereld Die Nooit Was

De Samurai (サムライ Samurai?, Samurai) is een hooggeplaatste Niemand die bestuurd wordt door Roxas in Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts 358/2 Days.

VerhaalEdit

Kingdom Hearts IIEdit

Wanneer Sora aankomt bij de Wolkenkrabber van Herinneringen blokkeren een paar Samurai Niemanden Donald en Goofy terwijl Roxas uit een Gang van Duisternis komt en Sora aanvalt, waardoor ze allebei naar het Station van Ontwaken worden getransporteerd, waar ze hun gevecht voortzetten.

OntwerpEdit

Een Samurai heeft een kenmerkend cilindervormig hoofd dat een donkerder grijs is dan de rest van het lichaam. Het hoofd heeft zes diagonale gleuven aan de voorkant, drie aan elke kant. Het grootste gedeelte van zijn lichaam lijkt te zijn bedekt door een grijze overall met wijde mouwen en een lichtere grijze naad aan de voorkant. Elke mouw is bedrukt met het Niemand teken en alleen de zwarte handen van de Samurai zijn zichtbaar. De zwarte, puntige voeten van de Samurai komen uit de pijpen van de overall.

Er is een donkergrijs riem-achtig patroon om het middel heen gewikkeld, al lijkt het geen nut te hebben. De grijze zwaarden van de Samurai zweven vaak dichtbij hem, of gekruist achter zijn rug, of bij zijn heupen. De Samurai kan, zoals de meeste Niemanden, zijn lichaam op normaal onmogelijke manieren verdraaien.

De naam "Samurai" komt van de gelijknamige Japanse krijger en is een verwijzing naar de job class uit Final Fantasy.

StrategieEdit

Samurai Niemanden vallen niet spontaan aan. Deze Niemanden blijven eerder kalm wachten voor ze een stortvloed van slagen op Sora afvoeren. Ze bewegen langzaam en wachten tot Sora aanvalt voor ze zelf aanvallen. Ze hebben een Reactie Commando, Duel Houding (Duel Stance), waarbij de Samurai en Sora bewegingloos tegenover elkaar staan. De commandolijst wordt leeggemaakt. Het commando Het Eind (The End) verschijnt in een willekeurig vak in de commandolijst. Je moet het commando selecteren voor de Samurai aanvalt. Als dat niet lukt, zal de Samurai aanvallen en behoorlijke schade toebrengen. Als het wel lukt, zal Sora door de Samurai heen snijden en het in één keer verslaan. Als er andere Niemanden of Hartlozen in de buurt zijn van Sora's Reactie Commando slag, worden ze ook geraakt door de aanval.

In Kingdom Hearts 358/2 Days zijn deze Niemanden de sterkste die je tegenkomt. Ze richten veel schade aan en, omdat de Duel Houding niet beschikbaar is, zijn veel moeilijker te verslaan. Als hun aanvallen met beide zwaarden echter geblokkeerd worden, zullen ze wankelen. Een Samurai heeft veel Kracht maar weinig Verdediging.

Around Wikia's network

Random Wiki