Wikia

Spellbinder Keychain KH.png
Kingdom Hearts
Spellbinder Keychain KH.png

Spreukbinder
(Spellbinder)
Spreukbinder
"Verhoogt max MP met 2 en verbetert magie en summon kracht aanzienlijk."
Kracht MP
+4 +2
Magieboost
Ja
Verkregen
Praat met Merlijn na het verkrijgen van alle zeven eerste-level magie spreuken.
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Spreukbinder
(Spellbinder)
Spreukbinder
"Een speciale Aanval Kaart met bliksem-gebaseerde aanvallen."
Slag Stoot
C+ A
Combo Sluiter Zwaaisnelheid
D+ C
Breuk Herstel Benodigde CP
A B
Element
Bliksem
Verkregen
100 Acre Wood

De Spreukbinder (エグザミネイション Eguzamineishon?, Spellbinder) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts en Kingdom Hearts: Chain of Memories.

In Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts Re:Chain of Memories is de Spreukbinder de Aanval Kaart van 100 Acre Wood, maar moet worden verkregen als beloning voor het willekeurig verschijnt. In Kingdom Hearts: Chain of Memories geeft Uil Sora de Spreukbinder als hij gevonden is. In Kingdom Hearts Re:Chain of Memories wordt de Spreukbinder gevonden in een kist in Teigetje's Speelplaats.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Na het verkrijgen van alle zeven spreuken schept Sora op dat zijn magie net zo goed is als die van Donald. Goofy stelt voor dat hij met Merlijn praat. Merlijn beloont Sora's voortgang met de Spreukbinder.

OntwerpEdit

De Spreukbinder heeft als thema magie en astrologie. Het handvat is donkerblauw en de stootplaat omcirkelt het handvat als een witte traan, waar de top van de stootplaat een wit hart is. Er zijn twee donkerblauwe bogen met een gat in het midden van elk, een op elke kant van de top van de stootplaat. De steel bestaat uit twee afzonderlijke blauwe palen die eindigen bij de tanden die lijken op een half tandwiel.

Er is een donkerblauwe cirkel, omringd door een lichtblauwe, dan nog een donkerblauwe daar omheen wat de binnenkant van de tanden is; deze groep cirkels is bevestigt aan de steel door een lichtblauwe boog. De buitenkant van de cirkels is een halve cirkel met een punt op de top en twee kleine bollen in de halve cirkel, een bij de top en een in het midden van de boog. De top van de steel is een donkerblauwe zespuntige ster in een lichtblauwe cirkel. Zijn Sleutelhanger heeft een gouden karabijnhaak met een roestige ketting eraan en een groen spreukenboek als teken.

Het eerste deel van de naam van het Sleutelzwaard kan verwijzen naar het feit dat het je magie verbetert, omdat een spreuk afkomstig is van magie. Het laatste deel van de naam kan verwijzen naar het feit dat je dit Sleutelzwaard ontvangt wanneer je alle zeven spreuken hebt, wat betekent dat je de zeven spreuken in je moet "binden" voor je dit wapen ontvangt. De naam kan ook verwijzen naar het feit dat het je magie samenbindt en het zo krachtiger maakt.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki