Wikia

Tarzan

Tarzan KH.png

Engels Tarzan Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Jūrōta Kosugi
(En:) Tony Goldwyn
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan (1999)
Spel Kingdom Hearts

Tarzan is een teamlid in Kingdom Hearts. Hij is een wilde, bijna dier-achtige man die is grootgebracht door gorilla's. Hij spreekt weinig Engels en grotendeels gorilla-taal, wat voornamelijk bestaat uit grommen. Omdat hij al lang in Diepe Jungle woont, heeft hij indrukwekkende acrobatische vaardigheden ontwikkeld, wat lijkt op de bewegingen van een aap, en hij kan zelfs over boomtakken en lianen "surfen". Ook kan hij aan lianen slingeren om grote afstanden af te leggen. Hij vecht met een speer gemaakt van een scherpe steen die vastgebonden zit aan een tak.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Tarzan komt Sora tegen in zijn oude boomhut, waar hij aangevallen wordt door het luipaard Sabor. Tarzan verjaagt Sabor en wordt vrienden met Sora. Sora vraagt Tarzan om hulp om Riku en Kairi te vinden, hoewel Tarzan het niet helemaal begrijpt. Hij leidt Sora door de dieptes van de jungle naar een kampement, waar Sora Tarzan's vriend Jane ontmoet. Jane is verrast om Sora te zien, en later Donald en Goofy. Clayton, een jager die Jane meegebracht heeft, probeert Tarzan nog een keer te overtuigen om hen de verblijfplaats van de gorilla's te laten zien. Tarzan kan dit niet doen omdat Kerchak, de leider van de gorilla's, mensen niet vertrouwt. Op dit punt verliest Clayton zijn hart aan de Hartlozen en hij valt in de duisternis. Sabor valt Sora en Tarzan nog een keer aan, maar ze doden hem.

Jane en Tuk worden ontvoerd door Clayton, maar worden kort daarna gered door Sora en Tarzan. Jammer genoeg hebben Clayton en zijn bende Hartlozen alle gorilla's gevangen, zodat Clayton ze neer kan schieten. Sora en Tarzan komen tussenbeide en de gorilla's ontsnappen. Clayton en een grote Hartloze genaamd Verborgen Sluiper vechten met Sora, Donald, Goofy en Tarzan, maar worden verslagen (Clayton wordt verpletterd door de Hartloze). Tarzan lijkt te zien dat Clayton niet langer een mens is en uit zijn ontdekking voor het gevecht. Dankbaar voor hun redding tonen de gorilla's Sora en de anderen het Sleutelgat van de wereld. Jane weet dan Tarzans grommen te ontcijferen: Vrienden in het hart (het woord hart is ondertiteld in leestekens).

VerschijningEdit

Tarzans bruine haar is gestyled in lange dreadlocks. Hij draagt bijna geen kleren. Het enige stuk kleding dat hij draagt is een gehavende, bruine lendedoek rond zijn middel. Zijn ogen zijn licht groen-blauw van kleur en zijn gespierde lichaam is gebruind vanwege het wonen in de jungle.

PersoonlijkeidEdit

Tarzan is een vriendelijk karakter, helemaal wanneer hij bij zijn "familie", de gorilla's, is. Hij geeft veel om zijn vrienden. Het lijkt alsof Tarzan kan voelen wanneer iemand zijn vrienden kwaad wil doen, want hij vertrouwde Clayton niet toen hij zei dat hij de gorilla's geen kwaad wou doen. Tarzan is bijna altijd de eerste die mensen redt wanneer ze in gevaar zijn: Hij redde Sora van Sabor en later, samen met Sora, Donald en Goofy, redde hij Jane en Tuk.

VaardighedenEdit

Tarzan is een fysiek karakter. Zijn Speer heeft een groot bereik en grote kracht. Hij gebruikt zijn speer samen met verscheidene technieken, waarmee hij vijanden snel aanvalt in gevechten, hoewel hij snel door zijn MP heen is. Hij heeft één uitrustings slot en drie voorwerp slots. Tarzan heeft de volgende vaardigheden:

OorsprongEdit

TriviaEdit

  • Hoewel Tarzan met zijn adoptievader Kerchak en de rest van de gorilla's in gorilla-taal spreekt, zijn zijn zinnen in het Engels - hoogstwaarschijnlijk zodat de speler begrijpt wat hij zegt.

Around Wikia's network

Random Wiki