Wikia

Tidus

Tidus KHREC

Engels Tidus Somebody Emblem

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Masakazu Morita
(En:) Shaun Fleming
Thuiswereld Eilanden van het Lot
Oorsprong Fantasy X Final Fantasy X
Spellen Kingdom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts coded

Tidus is een minder belangrijk karakter in de Kingdom Hearts-serie, oorspronkelijk uit Final Fantasy X. Hij is een van de bewoners van de Eilanden van het Lot en is deel van een trio met Selphie en Wakka.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Tidus is een vriend van Sora, Riku en Kairi, en is een bewoner van de Eilanden van het Lot en besteedt het grootste deel van zijn tijd met Selphie en Wakka.

In Sora's Duik naar het Hart verschijnt Tidus samen met Wakka en Selphie in het Eilanden van het Lot-gebied. Zijn vraag "Waar ben je zo bang voor?" bepaald Sora's level-snelheid voor de rest van het spel. Sora kan antwoorden met A) oud worden, B) anders zijn, of C) besluiteloos zijn.

Later, op de Eilanden van het Lot, als Sora met Tidus praat, zal hij hem een duel aanbieden. Als Sora het gevecht weigert, zal Tidus verschillende opmerkingen hebben; de meest opvallende is dat hij en Wakka bezig zijn met een soort onderwater-balspel, wat een verwijzing is naar Blitzball uit Final Fantasy X

Als Sora een oefengevecht met Tidus verliest op de tweede dag op de Eilanden van het Lot, zal Tidus zijn overwinnings pose uit Final Fantasy X uitvoeren, namelijk zijn zwaard omhoog gooien, het dan vangen en het zwaaien naar zijn zij.

Het is niet bekend wat er met Tidus gebeurde nadat de Eilanden van het Lot vernietigd werden.

Hij is als laatst gezien spelend met Wakka en Selphie nadat het eiland is hersteld in de aftiteling.

Kingdom Hearts: Chain of MemoriesEdit

Tidus verschijnt met Wakka en Selphie in zowel Sora's als Riku's verhaal als deel van de herinnering-gebaseerde Eilanden van het Lot in Kasteel Vergetelheid. Enige tijd nadat Sora gaat slapen, is de echte Tidus te zien spelend met Wakka en Selphie op een strand, terwijl Kairi naar het kleine eiland kijkt.

Kingdom Hearts IIEdit

Hij verschijnt niet in Kingdom Hearts II, maar Selphie vertelt dat hij en Wakka alleen maar bezig zijn met hun balspel, wat de Blitzball-verwijzing uit het eerste spel versterkt.

Kingdom Hearts codedEdit

Tidus maakt een derde verschijning, dit keer als een data-versie, samen met Wakka en Selphie. Hij verschijnt op de data-versie van de Eilanden van het Lot, verzameld van herinneringen van voordat het vernietigd werd door Hartlozen. Hij was aan het zoeken naar de reden achter alle blokken op het hele eiland. Hij zag de man in de zwarte mantel naast de waterval, maar zegt Sora niets over de verblijfplaats van de man voordat Sora hem verslaat.

VerschijningEdit

Tidus ziet er in Kingdom Hearts uit als een jongere versie van zijn Final Fantasy X verschijning en met simpelere kleding. Hij draagt een klein shirt met korte mouwen met witte mouwen, gele zomen, een geel midden en een witte rand om het midden. Dit shirt is open net als in Final Fantasy X, zodat het Tidus's borstkas laat zijn. Zijn haar is zand-blond, gedragen in dezelfde stijl als zijn originele incarnatie en zijn ogen zijn blauw. Voor een onbekende reden heeft Tidus een klein X-vormig litteken op zijn rechterkaak, dat er niet was in het originele spel, verwijzend naar het spel waar hij voor het eerst in verscheen. Tidus's unieke marineblauwe broek heeft ongelijke broekspijpen, zijn rechter broekspijp bereikt net zijn rechterknie en zijn linker tot net halverwege de dij.

Zijn sprite in Kingdom Hearts: Chain of Memories draait dit om. De linker broekspijp heeft een diagonale rits, waarschijnlijk een zak, en hij draagt een zwart heuptasje met de zak naar voren, zodat er nog een diagonale rits te zien is. Tidus draagt sandalen met een kleur die vaag doet denken aan zijn originele laarzen; geel en zwart met aanvulling van lichtgroen. Zijn Zanarkand Abes ketting is niet aanwezig, noch is er enige verwijzing naar het symbool op zijn kleding. Tidus draagt een houten stok in plaats van zijn beroemde Brotherhood zwaard, hoewel hij wel dezelfde gevechtshouding en overwinningspose heeft met de stok als met het zwaard.

VaardighedenEdit

Hoofdartikel: Baas:Tidus, Selphie en Wakka

Net als in Final Fantasy X, vecht Tidus met snelle bewegingen en veel ontwijken. Hoewel zijn beroemde Brotherhood zwaard, aan hem gegeven door Wakka in het originele spel, is vervangen door een bokken.

Op de Eilanden van het Lot oefent hij zijn vechtvaardigheden met Sora als een manier voor de speler om zijn level te verhogen. Tijdens dit gevecht, vecht hij door het aaneenrijgen van combinatie-aanvallen. Als Sora erin slaagt om een van zijn aanvallen te blokkeren, worden 2 Tech Punten gegeven. Na het verslaan van Tidus, Selphie en Wakka als individuen, kan Sora tegen alle drie tegelijk vechten.

OorsprongEdit

Tidus-X

Tidus is de hoofdpersoon uit Final Fantasy X. Hij is een vaardige zeventien jaar oude Blitzball speler uit Zanarkand, spelend bij de Zanarkand Abes. Op een dag, na aangevallen te zijn door Sin tijdens een Blitzball-wedstrijd, verschijnt een mysterieuze man genaamd Auron en Tidus spoelt aan op de oevers van een wereld genaamd "Spira", vermoedelijk 1000 jaar in de toekomst.

Niet lang daarna gaat hij op reis met een nieuwe Summoner, Yuna, wiens plicht als een Summoner is om de wereld te verlossen van Sin en de Kalmte te brengen. Door het spel heen, komt Tidus in het reine met zijn vader, Jecht, gaat hij om met zijn groeiende liefde voor Yuna, en de implicaties van haar pelgrimage.

TriviaEdit

  • In Kingdom Hearts Re: Coded, verschijnt er een illusie-gebaseerde versie van Tidus in Kasteel Vergetelheid die vertelt dat hij een droom had dat hij geteleporteerd was naar een andere dimensie. Dit is precies wat er met hem gebeurd in Final Fantasy X.

Around Wikia's network

Random Wiki