Wikia

Tom

Jaq KHBBS.png

Engels Jaq Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Kōichi Yamadera
(En:) Rob Paulsen
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Tom (ジャック Jakku?, Jaq) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij verschijnt in zijn thuiswereld Kasteel van Dromen.

VerhaalEdit

VentusEdit

Tom helpt Ventus als hij vastzit in een muizenval door Assepoester te halen. Nadat hij vrijgelaten is, helpt Ventus Tom om materialen te verzamelen om Assepoesters jurk af te maken. Als Ventus een parel van Lucifer steelt, wordt hij in het nauw gedreven, maar Tom redt hem door ballen garen te gooien. Maar de kat beukt tegen de kast waarop hij staat, waardoor hij valt en in het nauw wordt gedreven, maar Ventus weet hem te redden. Nadat de kat verslagen is, kunnen ze de jurk op tijd afmaken en kan Assepoesters droom uitkomen. Later zitten Ventus en Tom bij het raam te kijken naar het kasteel en vertellen over hun dromen.

AquaEdit

Aqua wordt gekrompen door de Goede Fee als Mevrouw Tremaine Assepoester had opgesloten in haar kamer. Ze komt Tom tegen, die de sleutel van de kamer heeft en op weg is naar Assepoester. Aqua beschermt hem tegen de Onervarenen en ze weten Assepoester te bevrijden voor de Groothertog weggaat.

PersoonlijkheidEdit

Tom is een geboren leider die zorgt voor Assepoesters muizen en neemt de taak op zich om nieuwe muizen te verwelkomen. Hij is behoorlijk slim en geniet ervan om Lucifer te slim af te zijn. Van alle muizen lijkt Tom de sterkste relatie te hebben met Assepoester.

VerschijningEdit

Tom is een kleine, bruine muis met een lange staart en twee grote voortanden. Dankzij Assepoester draagt hij miniatuur kleding die speciaal voor hem gemaakt zijn. Deze kleding bestaat uit een muts, schoenen, shirt en overhemd, die allemaal een kleur rood zijn. Tom heeft een hoge piepstem die past bij zijn formaat.

VaardighedenEdit

Hoewel Toms vaardigheden niet allemaal te zien zijn in Kingdom Hearts Birth by Sleep, is in de film te zien dat hij slim is en goed kan sluipen, eigenschappen die van pas komen als hij Lucifer tegenkomt. Omdat hij een muis is, kan hij ook op kleine plekken komen, waar mensen niet bij kunnen.

OorsprongEdit

Tom verschijnt voor het eerst in de Disney film Assepoester uit 1950. Deze film is weer geïnspireerd op het sprookje Cendrillon. In dit verhaal zijn de muizen alleen aanwezig om in paarden te veranderen voor Assepoesters koets. In de film zijn de rollen van de muizen uitgebreid en worden ze vrienden van Assepoester en sommigen kregen duidelijke persoonlijkheden; zo werd Tom de leider. In de film is Tom bijna altijd samen met zijn beste vriend Pieter, een dikkere en langzamere muis die even moedig is.

TriviaEdit

  • Tom was het eerste nieuwe Disney karakter dat te zien was in promotiemateriaal voor Kingdom Hearts Birth by Sleep.

Around Wikia's network

Random Wiki