Wikia

Terk

Terk KH.png

Engels Terk Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Yuko Doi
(En:) Audrey Wasilewski
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan (1999)
Spel Kingdom Hearts

Tuk (Terk) is een vrouwelijke gorilla die in Deep Jungle woont. Ze verschijnt in Kingdom Hearts. Tuk is Tarzans beste vriend en nicht door zijn pleegmoeder Kala. Ze is heel ondeugend en nieuwsgierig naar Jane en Claytons levensstijl.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Tuk heeft een kleine rol in het spel. Ze woont in Deep Jungle. Tuk schrikt als ze oog in oog komt met Donald Duck, waardoor ze een Gummi Blok laat vallen, die Donald oppakt. Later vlucht Tuk van de Hartlozen en rent naar Jane. Tuk helpt haar te redden van de Hartlozen. Wanneer Clayton Jane opsluit in de boomtoppen, is Tuk bij haar. Tuk wordt bijna neergeschoten door Clayton terwijl ze aan het spelen is in de Boomhut (Clayton verdedigt zichzelf door te zeggen dat hij op een slang mikte die voorbij gleed).

Na het gevecht met Clayton, is Tuk getuige van Sora die het Sleutelgat sluit. Ze lijkt een zwak te ontwikkelen voor Donald en omhelst hem, maar hij protesteert, bezorgd om wat Katrien zou zeggen of doen.

Anders dan in de film, praten de gorilla's niet en Tuks enige zin is een geschokte kreet tegen Donald.

VerschijningEdit

Tuk is een jonge, vrouwelijke gorilla met donker haar, grijze huid en bruine ogen. Behalve de grootte, die relatief klein is vanwege haar leeftijd, is ze makkelijk te onderscheiden van de andere gorilla's door de kuif op haar hoofd.

PersoonlijkheidEdit

Tuk is uiterst beschermend voor de jonge gorilla's en handelt als hun leider. Anders dan haar broeders, is ze meer nieuwsgierig dan bang naar mensen en buitenstaanders. Voorbeelden zijn het zwak dat ze ontwikkeld voor Donald en het feit dat ze Jane helpt te redden van de Hartlozen.

OorsprongEdit

Terk verschijnt voor het eerst in de animatiefilm Tarzan van Disney uit 1999. Tuk is heel nieuwsgierig naar mensen en accepteert Tarzan hoewel ze hem eerst een lastpost vond en wordt zijn beste vriend samen met een olifant genaamd Tantor. Ondanks het feit dat hun capriolen vaak tot problemen voor zichzelf en anderen leiden, helpt ze Tarzan in verschillende gevallen. Ze vindt het een persoonlijke belediging wanneer Tarzan besluit om naar Londen te gaan met Jane en wordt later overgehaald door Tantor om te helpen in het laatste gevecht tegen Clayton en zijn schurken.

Around Wikia's network

Random Wiki