Wikia

Dit artikel gaat over het Sleutelzwaard. Misschien ben je op zoek naar de vaardigheid.
Ultima Weapon Keychain KH.png
Kingdom Hearts
Ultima Weapon Keychain KH.png

Ultieme Wapen
(Ultima Weapon)
Ultieme Wapen
"Het ultieme Sleutelzwaard. Verhoogt max MP met 2 en bezit maximale kracht en attributen."
Kracht MP
+12[KH]
+14[KHFM]
+2
Magieboost
Nee
Verkregen
Voorwerp synthese
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Ultieme Wapen
(Ultima Weapon)
Ultieme Wapen
"De sterkste Aanval Kaart die te vinden is."
Slag Stoot
Combo Sluiter Zwaaisnelheid
A B
Breuk Herstel Benodigde CP
B D
Element
Fysiek
Verkregen
Castle Oblivion Bounty[1]
Ultima Weapon Keychain KHII.png
Kingdom Hearts II
Ultima Weapon Keychain KHII.png

Ultieme Wapen
(Ultima Weapon)
Ultieme Wapen
Ultieme Wapen
Ultieme Wapen
Ultieme Wapen

"Het Sleutelzwaard boven alle anderen, bezit alle kracht en zal MP herstel snelheid verhogen, als alle MP gebruikt is."
Kracht Magie
+6 +4
Vaardigheid
MP Hastega
Verkregen
Voorwerp synthese
Ultima Weapon Keychain KHBBS.png
Ultima Weapon Keychain KHBBS.png
Ultieme Wapen
(Ultima Weapon)
Ultieme Wapen
Ultieme Wapen
Ultieme Wapen
"Het meest krachtige Sleutelzwaard."
Kracht Magie Lengte
+7 +6 Lang
Kritiek Percentage Schade
75% x1.5
Verkregen
Voltooi het Villains' Vendetta gevecht.
Ultima Weapon Keychain KHREC.png
Kingdom Hearts Re:coded
Ultima Weapon Keychain KHREC.png

Ultieme Wapen
(Ultima Weapon)
Ultieme Wapen

"Een ongelofelijk Sleutelzwaard met een overvloed aan vaardigheden. Zijn krachten laten je vijanden vellen met een enkele slag."
Lengte
Heel Lang
Klok Vaardigheden
LV1 LV2
Heavy Blade Brick Wall
LV3 LV4
Protect OFinish1RCO.png
Verkregen
Koop voor 1500000 SP in de Systeem Sector in de Entreehal (BV).
Ultima Weapon Keychain KHREC.png
Kingdom Hearts Re:coded
Ultima Weapon Keychain KHREC.png

Ultieme Wapen >
(Ultima Weapon >)
Ultieme Wapen

Lengte
Heel Lang
Klok Vaardigheden
LV1 LV2
Heavy Blade Brick Wall
Undo
LV3 LV4
Protect OFinish1RCO.png
Regen
All Critical OFinish1RCO.png
Verkregen
Versla 100 vijanden met de Ultieme Wapen.
Ultima Weapon Keychain KHREC.png
Kingdom Hearts Re:coded
Ultima Weapon Keychain KHREC.png

Ultieme Wapen >>
(Ultima Weapon >>)
Ultieme Wapen

Lengte
Heel Lang
Klok Vaardigheden
LV1 LV2
Heavy Blade Brick Wall
Undo
Blade Bash OFinish1RCO.png
LV3 LV4
Protect OFinish1RCO.png
Regen
All Critical OFinish1RCO.png
Verkregen
Versla 200 vijanden met de Ultieme Wapen >.
Ultima Weapon Keychain KHREC.png
Kingdom Hearts Re:coded
Ultima Weapon Keychain KHREC.png

Ultieme Wapen >>>
(Ultima Weapon >>>)
Ultieme Wapen

Lengte
Heel Lang
Klok Vaardigheden
LV1 LV2
Heavy Blade Brick Wall
Undo
Blade Bash OFinish1RCO.png
LV3 LV4
Protect OFinish1RCO.png
Regen
Attack Haste
All Critical OFinish1RCO.png
Drain OFinish1RCO.png
Verkregen
Versla 300 vijanden met de Ultieme Wapen >>.
Ultima Weapon Keychain KHREC.png
Kingdom Hearts Re:coded
Ultima Weapon Keychain KHREC.png

Ultieme Wapen >>>>
(Ultima Weapon >>>>)
Ultieme Wapen

Lengte
Heel Lang
Klok Vaardigheden
LV1 LV2
Heavy Blade Brick Wall
Undo
Blade Bash OFinish1RCO.png
LV3 LV4
Protect OFinish1RCO.png
Regen
Attack Haste
All Critical OFinish1RCO.png
Drain OFinish1RCO.png
Zantetsu Prime OFinish1RCO.png
Verkegen
Versla 400 vijanden met de Ultieme Wapen >>>.

Het Ultieme Wapen (アルテマウェポン Arutema Wepon?, Ultima Weapon) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts, Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts II, voor Terra, Ventus', en Aqua's Sleutelzwaarden in Kingdom Hearts Birth by Sleep en voor Data-Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts Re:coded.

In Kingdom Hearts kan het Ultieme Wapen worden samengesteld in de Moogle Winkel als alle andere voorwerpen zijn samengesteld. In Kingdom Hearts Final Mix kan het Ultieme Wapen worden samengesteld als je de zesde lijst vrijspeeld.

In Kingdom Hearts: Chain of Memories kan het Ultieme Wapen gevonden worden in een kist na beide verhalen voltooid te hebben.

In Kingdom Hearts II kan het Ultieme Wapen samengesteld worden als je het Ultieme Recept vindt.

In Kingdom Hearts Birth by Sleep is het Ultieme Wapen de beloning voor het voltooien van het Villain's Vendetta gevecht in de Mirage Arena.

In Kingdom Hearts Re:coded kan het Ultieme Wapen gekocht worden in de Systeem sector in de Entreehal.

OntwerpEdit

De Kingdom Hearts versie van het Ultieme Wapen doet sterk denken aan het Droomzwaard, maar is gewikkeld in een sierlijk gouden filigraan in een patroon dat doet denken aan visgraten. De tanden van het Sleutelzwaard zijn een gouden versie van het kroon amulet dat Sora draagt en het Sleutelhanger teken is een verguld hart. Het draagt ook een hart net boven de stootplaat en een andere net naast de kroon die de tanden van het Sleutelzwaard maakt, beide zijn ook aanwezig in de Kingdom Hearts II versie. In het spel is het lemmet kleiner ten opzichte van het handvat, vergeleken met het ontwerp in de officiele illustraties. Deze versie wordt ook gebruikt in Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts Re:coded.

De Kingdom Hearts II versie behoudt de meeste elementen van de Kingdom Hearts versie, behalve de kleuren (blauw, wit en goud), de kroon en hart Sleutelhanger en het Droomzwaard. Het bevat ook veel meer kronen in het ontwerp, een aan de top van het lemmet, bij de kroon "tanden", twee die de stootplaat maken, drie in de ketting en de bovengenoemde combinatie van een kroon en het originele hart Sleutelhanger als teken.

De Kingdom Hearts Birth by Sleep versie heeft elementen van beide vorige Kingdom Hearts spellen. Zijn stijl is vergelijkbaar met de Kingdom Hearts versie , maar zijn kleurenpalet is vergelijkbaar met de Kingdom Hearts II versie. Het gebruikt ook sterren en het Wayfinder ontwerp in plaats van kronen en harten. Het is meestal een licht, bijna gloeiend blauw met wit en goud. De tanden en Sleutelhanger zijn een blauwe Wayfinder, vergelijkbaar met die van Aqua.

Het Ultieme Wapen is vernoemd naar het gelijknamige zwaard in de Final Fantasy serie. Het Ultieme Wapen is gewoonlijk weergegeven in de Final Fantasy serie als een lang zwaard, met een gloeiend blauw/wit lemmet en een gouden handvat. Het is meestal het sterkste wapen voor de hoofdpersoon in de spellen waarin het verschijnt.

ReceptenEdit

Kingdom HeartsEdit

Ultieme Wapen kan worden samengesteld als alle andere voorwerpen ten minste één keer samengesteld zijn.

Kingdom Hearts Final MixEdit

Ultieme Wapen kan worden samengesteld als de zesde lijst is vrijgespeeld.

Kingdom Hearts IIEdit

Het Ultieme Recept wordt gevonden in een kist in de Landhuis: Keldergang. Het Ultieme Wapen is een S rang synthese voorwerp die 119 EXP levert. Een Energy Crystal is nodig om het aantal Orichalcum+ dat nodig is voor het recept te verminderen, aangezien er maar 7 in het spel zitten; dit betekent dat het Ultieme Recept niet kan worden samengesteld tenzij de Moogles ten minste in level 2 zitten. Omdat je voorwerpen twee keer moet samenstellen om Serenity materialen te gebruiken, is er geen Ultieme Wapen+.

GameplayEdit

In Kingdom Hearts is het het sterkste Sleutelzwaard op het gebied van kracht en MP, maar in Kingdom Hearts II is het tweede in kracht tegen de Fenrir en tweede in magie tegen de Onheilbrenger. In Kingdom Hearts II Final Mix is het derde in magie tegen de Bewijs van een Winnaar. Echter is zijn MP Hastega vaardigheid veel handiger in gebruik in normale gevechten dan de vaardigheden bevestigt aan de andere Sleutelzwaarden, wat het een goede keuze maakt voor magie gebruikers en fysieke gevechten.

In Kingdom Hearts Birth by Sleep is zijn fysieke kracht tweede tegen het Leegte Tandwiel en Onbegrensde Kroon, derde tegen Terra's Chaosbrenger en gelijk aan Aqua's Meester Bewaarder. Zijn magische kracht is overtroffen door de Geen Naam, Heldere Golf, Onbegrensde Kroon en Meester Bewaarder, en gelijk aan het Feeënblad.

Andere VerschijningenEdit

Zowel de Kingdom Hearts als de Kingdom Hearts II versies van het Ultieme Wapen werden uitgegeven met drie andere Sleutelzwaarden in een speciale Play Arts Figures accessoire set, Play Arts Arms.

Door het gebruiken van een cheating device kunnen twee palet ruilen van het Ultieme Wapen worden verkregen in Kingdom Hearts II Dit zijn de Rand van Ultima (Edge of Ultima?), een versie van het originele Ultieme Wapen met een glitch-achtig uiterlijk, en de Detectie Sabel (Detection Saber?) ook een palet ruil van de originele, maar dan een beetje groter. Wanneer deze Sleutelhangers worden geopend in Sora's Voorwerp menu, wordt er geen afbeelding van het Sleutelzwaard weergegeven, alleen kaart pictogrammen.

ReferentiesEdit

  1. Dit is alleen beschikbaar als er een compleet Reverse/Rebirth bestand is.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki