Wikia

Wayward Wind Keychain KHBBS
Wayward Wind Keychain KHBBS
Verdwaalde Wind
(Wayward Wind)
Wayward Wind KHBBS
"Het Sleutelzwaard waar je mee begon. Wat het mist in bereik, maakt het goed met een lichte boost in Kracht."
Kracht Magie Lengte
+3 +1 Kort
Kritiek Percentage Schade
50% x1.35
Verkregen
Ventus' standaard Sleutelzwaard.

De Verdwaalde Wind (フレッシュブリーズ Furesshu Burīzu?, Wayward Wind) is de standaard vorm van het Sleutelzwaard van Ventus die verschijnt in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Zoals veel Sleutelzwaarden in de serie, is het een Sleutelzwaard uit het Rijk van Licht. Ventus gebruikt deze Sleutelhanger om zijn Sleutelzwaard Glijder te vormen.

OntwerpEdit

De Verdwaalde Wind is een eigenaardig Sleutelzwaard dat ontworpen is om gemakkelijk omgedraaid te gebruiken. De stootplaat heeft een doffe gouden kleur en sluit aan bij de schacht om het handvat volledig te omsluiten. De schacht is grijs, dun en heeft een lichte kromming naar buiten. Drie dunne dof gouden lijnen decoreren het midden van de schacht. Twee korte staven verbinden het zwaard met de tanden. De tanden zijn grijs en hebben een vleugel-achtige vorm. Ze worden gevormd door vijf gebogen staven die kleiner worden naarmate ze lager zitten op het Sleutelzwaard. Het Sleutelhanger teken is een groen juweel met twee zilveren veren in spiralen eromheen.

Door een late verandering verschilt het laatste ontwerp van de Verdwaalde Wind van de meeste afbeeldingen. Hoewel de tanden en het gevest aan dezelfde kant zitten in het spel en op de spelhoes, zitten ze aan de verschillende kanten in de concept afbeelding van Ventus, zijn D-Link icoon en in de Birth by sleep video. In de video was het Sleutelzwaard ook minder vlak en meer blok-achtig, leek meer geroest en vervaagd en had geen duidelijk kleurenschema. De gouden kleur van het handvat versmolt in de doffe zilveren kleur van de rest van het wapen. Ook miste het een Sleutelhanger.

De naam "Verdwaalde Wind" en bepaalde delen van het ontwerp verwijzen naar Ventus' naam, wat "wind" betekend in het Latijn. "Verdwaalde Wind" kan ook verwijzen naar hoe Ventus wegrent van het Land van Vertrek.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki