Wikia

Wakka

Wakka KHREC.png

Engels Wakka Somebody Emblem.png

Type Iemand
Stemacteurs (Ja:) Kazuya Nakai
(En:) Dee Bradley Baker
Thuiswereld Eilanden van het Lot
Oorsprong Fantasy X Final Fantasy X
Spellen Kingdom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts coded

Wakka is een minder belangrijk karakter in de Kingdom Hearts serie, oorspronkelijk uit Final Fantasy X.

Hij verschijnt voor het eerst op de Eilanden van het Lot in Kingdom Hearts.

VerhaalEdit

Kingdom HeartsEdit

Wakka is een bewoner van de Eilanden van het Lot en een vriend van Sora, Kairi en Riku. Hij brengt veel tijd door met Tidus en Selphie, en behandelt hen zoals een grote broer zou doen. Hij en Tidus uitten hun nieuwsgierigheid over de Geheime Plaats, en dachten eraan om het te verkennen.

Net als Selphie en Tidus, verschijnt Wakka in Sora's Duik naar het Hart op het Eilanden van het Lot gebied. Zijn vraag "Wat wil je van het leven?" helpt ook om de level snelheid te bepalen van de rest van het spel. Sora kan antwoorden met A) zeldzame plakken zien, B) mijn horizon verbreden, of C) sterk zijn.

Je kan tegen Wakka vechten op de Eilanden van het Lot. Hij gebruikt zijn Blitzball om aan te vallen zoals hij deed in Final Fantasy X (waardoor het nodig is dat de speler zijn Blitzball terug naar hem afbuigt), maar bij deze ontbreken de bulten en Spiran schrift voor het woord "Blitzball" van de originele Blitzball. Desalniettemin maakt dit hem, uit alle Eilanden van het Lot en Schemer Stad Final Fantasy karakters, de enige die precies hetzelfde wapen gebruikt als zijn originele incarnatie.

Nadat de Eilanden van het Lot vernietigd zijn, is het onbekend wat er met hem gebeurd is.

Hij is voor het laatst te zien spelend met Tidus en Selphie nadat het eiland hersteld was in de aftiteling.

Kingdom Hearts: Chain of MemoriesEdit

Een herinnering-gebaseerde versie van Wakka verschijnt in Kingdom Hearts: Chain of Memories in de Eilanden van het Lot simulatie in Kasteel Vergetelheid. In de aftiteling van Kingdom Hearts Re:Chain of Memories, is de echte Wakka te zien spelend met Tidus en Selphie op een strand terwijl Kairi naar naar het Kleine Eiland kijkt.

Kingdom Hearts IIEdit

Wakka verschijnt niet in Kingdom Hearts II, net zoals Tidus. De twee worden alleen genoemd door Selphie wanneer ze met Kairi praat, vroeg in het spel, beschreven als "helemaal opgaand in hun balspel" (Een verwijzing naar Blitzball uit Final Fantasy X).

Kingdom Hearts codedEdit

Wakka maakt een derde verschijning in Kingdom Hearts coded, dit keer als een data versie van hemzelf en verschijnt op de data versie van Eilanden van het Lot, samen met Tidus en Selphie.

VerschijningEdit

Wakka in Kingdom Hearts lijkt op zijn Final Fantasy X incarnatie, maar is jonger en heeft eenvoudigere kleding. Wakka houdt zijn oranje haar en zijn enorme kapsel, evenals zijn wijde, gele broek die halverwege zijn onderbenen sluiten. Elke pijp van deze broek heeft een groot, grijs X-vormig lint met blauwe uiteinden, mogelijk verwijzend naar Wakka's spel van oorsprong. In Final Fantasy X, bevonden deze Xen zich op Wakka's jas, terwijl zijn broekspijpen drie linten op elke pijp gevormd als dunnere Xen hadden.

Wakka draagt een mouwloos onderhemd dat lijkt op zijn originele jas, hoewel zijn jas vooral oranje en zwart was, in tegenstelling tot de lichtgele kleur met zwarte randjes van dit mouwloos onderhemd. Net als in het originele spel draagt Wakka sandalen, hoewel deze sandalen groen zijn. Hij draagt blauwe polsbandjes aan elke pols, heeft bruine ogen en draagt kleine oorbellen, die niet voorkomen in zijn originele ontwerp. Wakka mist de vis ketting die hij droeg in Final Fantasy X en gebruikt een simpelere versie van zijn Blitzball als wapen.

VaardighedenEdit

Blitzball.png

Wakka's Blitzball.

Hoofdartikel: Baas:Tidus, Selphie en Wakka

Net als in Final Fantasy X vecht Wakka door zijn Blitzball te gooien.

Op de Eilanden van het Lot oefent hij vechten met Sora als een manier voor de speler om zijn level te verhogen. Tijdens dit gevecht, als Sora er in slaagt om een van Wakka's aanvallen te blokkeren door de bal terug te slaan, krijgt hij een Tech Punt. Als Wakka in de lucht springt en de bal gooit naar Sora en Sora succesvol blokkeert, krijgt hij twee Tech Punten. Nadat je Tidus, Selphie en Wakka individueel verslagen hebt, kan Sora tegen alle drie tegelijk vechten.

Net als Selphie en Tidus, zijn Wakka's gevechtshoudingen en basis aanvallen gebaseerd op zijn Final Fantasy X verschijning. Bovendien is de aanval waar hij "Take this!" roept, gebaseerd op een van zijn Overdrives, Status Reels.

OorsprongEdit

Wakka FFX.png
In Final Fantasy X is Wakka een belangrijk karakter en een drieëntwintig-jarige gepensioneerde Blitzball speler. Zijn naam betekent "water" in Ainu, een bijna uitgestorven Japans dialect. Naast dat hij een van Yuna's beschermers en jeugdvrienden is, was hij aanvoerder van de Besaid Aurochs, een Blitzball team. Wakka is zeer religieus, en volgt en gelooft altijd in de leer van Yevon.

TriviaEdit

  • Oorspronkelijk was Wakka niet bedoelt om in Kingdom Hearts te verschijnen; zijn rol zou worden vervuld door Irvine Kinneas uit Final Fantasy VIII.[citaat nodig]
  • Wakka's karakter model is hergebruikt en met een nieuw palet voor een minder belangrijk karakter. Dit karakter kan alleen gezien worden in Agrabah nadat je het verhaal gehaald hebt als een van de vele niet-speelbare karakters die winkels managen, maar verschijnt niet meer in latere bezoeken, omdat de Heartless weer verschijnen zodra de speler weggaat en terugkomt.

Around Wikia's network

Random Wiki