Wikia

Way to the Dawn Keychain KHII.png
Kingdom Hearts II
Way to the Dawn Keychain KHII.png

Weg naar de Dageraad
(Way to the Dawn)
Weg naar de Dageraad

"Voert verschillende aanvallen uit."
Kracht Magie
+3 +0
Vaardigheid
Geen
Verkregen
Riku's standaard wapen.
Way to the Dawn Keychain KHD.png
Kingdom Hearts 358/2 Days
Way to the Dawn Keychain KHD.png

Weg naar de Dageraad
(Way to the Dawn)
Weg naar de Dageraad
"Riku's Sleutelzwaard.
Beschikt over uitstekende Kracht en Magie."
Kracht Verdediging
Basis Unit Ultima Basis Unit
+124 +4 +15 +0 +4
Magie Krit Kans Krit Bonus
Basis Unit Basis Unit Basis Unit
+30 +4 +10 +4 +19 +4
Vaardigheden
1: Vitality Surge
2: Vitality Barrier
3: Alive 'n' Kicking
Verkregen
Zero Gear (Riku)

De Weg naar de Dageraad (ウェイトゥザドーン Wei tu za Dōn?, Way to the Dawn) is de standaard vorm van Riku's Sleutelzwaard en verschijnt in Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts 358/2 Days. Net als Sora's Sleutelzwaard is dit een Sleutelzwaard uit het Rijk van Licht. De vorm is gebaseerd op de Zieleneter en de naam en ontwerp verwijzen naar Riku's karakter door tussen Licht en Duisternis in te zitten.

De Weg naar de Dageraad is voor het eerst te zien in Kingdom Hearts II, wanneer Riku in De Wereld Die Nooit Was aankomt om Kairi en Naminé te redden van Saïx. Hoewel het een ander wapen is dan de Zieleneter, gebruikt Riku nog steeds dezelfde naam.[1][2]

Riku kan met de Weg naar de Dageraad worden uitgerust in Missie Modus in Kingdom Hearts 358/2 Days.

OntwerpEdit

De Weg naar de Dageraad lijkt erg op de Zieleneter, maar de gebogen vleugel is nu recht. De stootplaat bestaat uit een engelenvleugel en een demonenvleugel, die lijken op de stootplaten van de Eedhouder en Vergetelheid. Een donkere engelenvleugel is toegevoegd aan de bovenkant van het lemmet en vormt de tanden. Het Sleutelhanger teken is het Hartloze Symbool, maar zonder de getande lijnen in het midden.

De naam "Weg naar de Dageraad" komt uit de laatste scène van Reverse/Rebirth, waarin Riku de "weg naar de dageraad" neemt.

GameplayEdit

In Kingdom Hearts 358/2 Days heeft dit wapen twee grondcombo's. Ze beginnen beide met een draaiende slag, maar als je de combo laat eindigen met een opwaartse slag vanaf daar, springt Riku in de lucht en voert twee diagonale opwaartse slagen uit, een vanaf elke kant. Als je nog een keer op A drukt, herhaalt Riku de draaiende slag drie keer en eindigt met een opwaartse slag. Als je op Y drukt voor de derde slag, voert hij een stoot uit. De luchtcombo bestaat uit een opwaartse slag vanaf het linkerbeen, gevolgd door een opwaartse slag vanaf het rechterbeen, een diagonale opwaartse slag vanaf de linkerkant en eindigt met Riku die het wapen recht naar beneden slaat.

Andere VerschijningenEdit

De Weg naar de Dageraad verschijnt ook in de geheime film, The Gathering, waarin Ventus het uit de grond trekt op het Sleutelzwaard Kerkhof.

TriviaEdit

  • Tijdens het gevecht met Xemnas gebruikt Sora dit Sleutelzwaard tijdelijk in een omgekeerde houding, net als hoe Ventus zijn Sleutelzwaard vast heeft. Tijdens het gevecht tegen de Wereld van Niets, houdt Riku het Sleutelzwaard ook zo vast tijdens het rijden.

Referenties en NotenEdit

  1. Kingdom Hearts II, Riku: "Hmph. Not bad, Sora. You've grown stronger. You don't need my weapon, Soul Eater, or the power of the dark yet."
  2. Kingdom Hearts II Ultimania, "Scenario Mysteries"; Tetsuya Nomura: "Since Riku has always been using Soul Eater, he still calls it that even after it changed form. Keyblades aren't something that you can obtain suddenly out of nowhere so in Riku's case, his Soul Eater was used as an intermediary for that Keyblade."

Around Wikia's network

Random Wiki